5331
Sök

Vill auxa min kassettstereo

3 Inlägg
10 november 2020
Trådstartare
Tjena!

Jag skulle behöva ha aux i min bil och funderar på att köpa någon billig stereo, men så tittade jag på kassetstereo som sitter i och såg dessa två sladdar.

www.bildtagg.se/bild/brsg1e2184x08l0spu3an3ti

www.bildtagg.se/bild/936p48trfk6kufqgy7h7shu3

Stereon. www.bildtagg.se/bild/5rs7kukxw1aw3n6wam0gp9jb

Det är inte så enkelt att jag bara kan peta i en höger/vänster(RCA eller vad det nu heter) till aux och vips har jag aux i skrället?

Edit: sorry att bilderna blev på sidan, var den där skit bildsidan som ordnade det alldeles själv..

3 Inlägg
10 november 2020
Trådstartare
Ja det är ett bra tips, men jag var lite sugen på att komma runt begränsningar i ljudkvalitén som jag upplever att det lätt blir med såna.

Fri fart för ett fritt folk!
14 686 Inlägg
11 november 2020
då ska du byta ut stereon mot en modern..  det har hänt en hel del dom sedan den där var ny för typ 30år sen

Kör fort så hinner inget hända...

597 Inlägg
11 november 2020
jor skrev:
Tjena!

Jag skulle behöva ha aux i min bil och funderar på att köpa någon billig stereo, men så tittade jag på kassetstereo som sitter i och såg dessa två sladdar.

www.bildtagg.se/bild/brsg1e2184x08l0spu3an3ti

www.bildtagg.se/bild/936p48trfk6kufqgy7h7shu3

Stereon. www.bildtagg.se/bild/5rs7kukxw1aw3n6wam0gp9jb

Det är inte så enkelt att jag bara kan peta i en höger/vänster(RCA eller vad det nu heter) till aux och vips har jag aux i skrället?

Edit: sorry att bilderna blev på sidan, var den där skit bildsidan som ordnade det alldeles själv..

Hej, det borde fungera utmärkt. Den sladden är ju märkt cd-spelare så om du hittar hur man växlar till det i stereons meny så är det bara att köra.
Lycka till. Mvh T.

3 Inlägg
11 november 2020
Trådstartare
Pininfarina406 skrev:
Hej, det borde fungera utmärkt. Den sladden är ju märkt cd-spelare så om du hittar hur man växlar till det i stereons meny så är det bara att köra.
Lycka till. Mvh T.

Tack man! Ja det blir ett hävla tryckande för att hitta ”cdknappen” smile

Sök