Bygga ljud i dörrar volvo 245 tips

Volvo5555
14 december 2020 · 79 Inlägg

Tja tänkte bygga ljud i framdörrarna på min 245a har dessa dörrsidor( se bild). Hade tänkt typ 4 st 6,5 i varje dörr + en diskant i varje dörr vad tror ni om det?  Skriv gärna tips på högtalare osv och gärna lite bilder på hur ni har gjort som inspiration.

https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233168/233168-aefd397c97c6948131aa83a32e61a9e1.jpg

Bassiehof
14 december 2020 · 1 777 Inlägg

Det där är ingen framdörr! Annars är det väl bara att plasta en ny dörrsida för att inte förstöra original dörrsida.

Volvo5555
14 december 2020 · 79 Inlägg

Bassiehof skrev:
Det där är ingen framdörr! Annars är det väl bara att plasta en ny dörrsida för att inte förstöra original dörrsida.

Aa vet men har ställt undan bilen för vintern och orkar inte åka dit för att ta en bild och detdär va den enda jag hittade på nätet hehe. Men min tanke va typ att bara sätta några 6,5 under dendär vita ”listen” eller vad man ska kalla det men kanske synd att förstöra orginal dörrsidorna?

Bassiehof
14 december 2020 · 1 777 Inlägg

Volvo5555 skrev:

Bassiehof skrev:
Det där är ingen framdörr! Annars är det väl bara att plasta en ny dörrsida för att inte förstöra original dörrsida.

Aa vet men har ställt undan bilen för vintern och orkar inte åka dit för att ta en bild och detdär va den enda jag hittade på nätet hehe. Men min tanke va typ att bara sätta några 6,5 under dendär vita ”listen” eller vad man ska kalla det men kanske synd att förstöra orginal dörrsidorna?

Jag ser två vita lister. Hur som är pappen alldeles för vek för högtalare. Du måste bygga en baffel av lämpligt material. Minst MDF.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang