Growe skrev:
oftast får man en helt ny bil.. framför allt så ökar man laddtrycket vilket gör att bilen känns lite mer rapp
har ju aldrig åkt en glc eller någon annan mb med den motorn. men generellt är skillnaden klart märkbart.. får man värsta snabba bilen.. nej.
eftersom en nära vän som jag hjälper en del håller på med just optimeringar så har jag åkte i ett 50tal bilar före och efter chippning och det är sällan skillnaden inte är påtaglig.
har min egen lilla polo med 90hk orginal optimerad till 135hk och från att faktist vara urusel bil. som knappt ökade farten på motorvägen utan att man fick växla ner så blev det en bil som utan problem ökar farten på högsta växeln dock inte en snabb bil men på just den bilen blev den från icke fungerande till en helt okej halvkvick liten bil. så som vw borde gjort från fabrik.
jag skulle utan tvekan göra det. med en reservation.. gör det inte om det fortfarande är garanti på bilen. men utan garantier så kör på.
även om många trimfirmor påstår att dom har divs garantier efter optimering så täcker dom inget och har väldigt märklig bakgrund när man börjar kolla närmare på.
men du har fortfarande försäkringen på din försäkring till typ 10-15k vilket täcker allt sånt oavsätt.
det är sällan optimeringen pajar saker men dåliga saker pajar så klart lättare när det är mer belastning.
och välj optimerare med förstånd finns mängder med "källar" bolag som bara är intreserad av pengar. och kommer släppa iväg en bil som inte är som den borde eller märkliga effektökningar genom att stänga av olika säkerhetsfunktioner.
och vad du än gör... köp INTE!!! en box typ kcr och liknande för dom har inget i en bil att göra. sliter extremt på spridare och övriga bränslesystemet pga den lurar dieselsystemet att tro att den har lägre spridartryck än vad den i själva verket har.. vilket sätter alla säkerhetssystem för motorn ur spel