Mds A8dsp

AB8 Mr
31 oktober 2020 · 35 Inlägg

Hej,

har någon testat denna DSP? Verkar vara en billig BT lösning till äldre bilar. Kanske blir det lite bättre ljud också.

https://www.mds.se/a8dsp-bmw.html

Mvh
AB8

Mvh
/B
Tesla Model 3 "Bettan" (2019)
Doggson
12 november 2020 · 1 Inlägg

Jag köpte en för någon vecka sen tillsammans med annat gott från MDS.

Predator 6.5a + låda
Torque T1 steg
DPSn
4 st Fanatic talare
+ nån Pioneer 1-dinare

Inte hunnit få in grejjerna i bilen än men det lär bli helgens nöje.
Jag återkommer så fort jag vet.

AB8 Mr
3 februari 2021 · 35 Inlägg

Har du hunnit provlyssna? smile

Mvh
/B
Tesla Model 3 "Bettan" (2019)
z4mur41
26 februari 2021 · 3 Inlägg

Är också väldigt nyfiken av denna DSP/förstärkare. Har sett Autoviihde.fi(MDS.se) att den har en effekt på 4 x 35WRMS, vilket inte är mycket men ändå något.
Har även undersökt Audison AP4.9 bit DSP/förstärkare. Denna ger mera effekt, dock något dyrare och aningen svårare att installera. Men ändå mera "trovärdigt" märke.

Senast redigerat av z4mur41 (26 februari 2021)

Growe Fri fart för ett fritt folk!
26 februari 2021 · 13 673 Inlägg

finns mängder med olika dsp..     jag skulle personligen inte montera något sånt det står mds på.. men det är ju min personliga åsikt..

är det just en bmw du har?   finns det många 5kanals steg med dsp som är mycket trevliga och passar utmärkt att få bra ljud ur en orginal stereo..   och med mer effekt..   mds har aldrig imponerat mig med mycket saker..   det är lite som att gå in på wish och handla och sen sätta en mds stämpel på grejerna..   

Jag kör med Rockford dsr1 till min polo dock inte hunnit monterat den.. då jag är lite långsam.
den är helt befriad från inbyggt slutsteg. det är endå för lite effekt oavsätt
kommer köra med dls ca21 till Hertz MPK 165.3  kommer driva diskanterna på ett ca20 steg.     sen 2st cad11 steg till 4st Gas gpp65d1 basar.
behöver bara få råd till en vättig batteri bank resten ligger i ett skåp hemma och väntar.. har allt annat

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
z4mur41
27 februari 2021 · 3 Inlägg

Growe skrev:
finns mängder med olika dsp..     jag skulle personligen inte montera något sånt det står mds på.. men det är ju min personliga åsikt..

är det just en bmw du har?   finns det många 5kanals steg med dsp som är mycket trevliga och passar utmärkt att få bra ljud ur en orginal stereo..   och med mer effekt..   mds har aldrig imponerat mig med mycket saker..   det är lite som att gå in på wish och handla och sen sätta en mds stämpel på grejerna..   

Jag kör med Rockford dsr1 till min polo dock inte hunnit monterat den.. då jag är lite långsam.
den är helt befriad från inbyggt slutsteg. det är endå för lite effekt oavsätt
kommer köra med dls ca21 till Hertz MPK 165.3  kommer driva diskanterna på ett ca20 steg.     sen 2st cad11 steg till 4st Gas gpp65d1 basar.
behöver bara få råd till en vättig batteri bank resten ligger i ett skåp hemma och väntar.. har allt annat

Joo jag förstår tankegångarna. Det är en Bmw E91 i fråga som skulle behöva lite mera tryck. Hade tänkt mig 4st 4"Audison högtalare med tillhörande diskanter samt en sub med skillt slutsteg. Kräver inga stora saker men tänkte att det skulle vara intressant ifall någon hade provat Mds nya apparat.

z4mur41
27 februari 2021 · 3 Inlägg

Dock så är ju nog Rockford Fosgate ett mera populärt märke, men skulle vara smidigt med något som ändå skulle vara ganska så plug and play, eftersom jag gärna behåller orginal looken i bilen.
Det finns ju Audison Prima AP4.9bit, men den ser aningen knepig ut att installera.
Men det kan väl ändå inte bli sämre med en A8DSP, har ändå "bas" ljudsystemet i nuläget.

Senast redigerat av z4mur41 (27 februari 2021)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang