byte av främre kofångare på en audi A6 96a ???

Nilsson_J Fotograf
6 januari 2009 · 24 Inlägg

Någon som vet hur man får av kofångaren fram ??

Nilsson_J - Fotograf
Opel Frontera "Tpplut Airsoft Platunen." (1995)
Rspeter Audi A5 quattro driver.
6 januari 2009 · 2 203 Inlägg

I underkant/framkant på kofångaren vid sidan av regskylten så sitter det en bult på vardera sida. Vid skärmkanterna är den bara "dittryckt". Lätt att ta av med ett bestämt ryck.

Dirk Diggler
6 januari 2009 · 375 Inlägg

Låter som lika lätt som på en BMW e30 då? Ursäkta jag lånar tråden men är det samma på min Audi 100 -93 då? Tänkte om man vill hänga dit A6 kofångare i framtiden om det bara är "bolt on"

Nilsson_J Fotograf
7 januari 2009 · 24 Inlägg

Dirk Diggler skrev:
Låter som lika lätt som på en BMW e30 då? Ursäkta jag lånar tråden men är det samma på min Audi 100 -93 då? Tänkte om man vill hänga dit A6 kofångare i framtiden om det bara är "bolt on"

---------------------


ja om du har C4 chassi så ska de va samma på 100

Nilsson_J - Fotograf
Opel Frontera "Tpplut Airsoft Platunen." (1995)
Nilsson_J Fotograf
7 januari 2009 · 24 Inlägg

Rspeter skrev:
I underkant/framkant på kofångaren vid sidan av regskylten så sitter det en bult på vardera sida. Vid skärmkanterna är den bara "dittryckt". Lätt att ta av med ett bestämt ryck.

Okej smile Tack

Nilsson_J - Fotograf
Opel Frontera "Tpplut Airsoft Platunen." (1995)
Dirk Diggler
7 januari 2009 · 375 Inlägg

Nilsson_J skrev:

Dirk Diggler skrev:
Låter som lika lätt som på en BMW e30 då? Ursäkta jag lånar tråden men är det samma på min Audi 100 -93 då? Tänkte om man vill hänga dit A6 kofångare i framtiden om det bara är "bolt on"

---------------------


ja om du har C4 chassi så ska de va samma på 100

Absolut inget illa menat eller så men om du måste fråga själv var dina infästningar sitter hur kan du då veta att mina sitter på samma ställen och ser lika ut? Kofångarna är ju inte helt lika utseendemässigt så risken finns väl att även fästen kan skilja.

Rspeter Audi A5 quattro driver.
8 januari 2009 · 2 203 Inlägg

Audi 100 har en annan färstanordning i fronten än A6.

Nilsson_J Fotograf
8 januari 2009 · 24 Inlägg

Dirk Diggler skrev:

Nilsson_J skrev:

Dirk Diggler skrev:
Låter som lika lätt som på en BMW e30 då? Ursäkta jag lånar tråden men är det samma på min Audi 100 -93 då? Tänkte om man vill hänga dit A6 kofångare i framtiden om det bara är "bolt on"

---------------------


ja om du har C4 chassi så ska de va samma på 100

Absolut inget illa menat eller så men om du måste fråga själv var dina infästningar sitter hur kan du då veta att mina sitter på samma ställen och ser lika ut? Kofångarna är ju inte helt lika utseendemässigt så risken finns väl att även fästen kan skilja.

jo de e sant men efter som a6 e uppbyggt på 100 ... men de va ente samma

Nilsson_J - Fotograf
Opel Frontera "Tpplut Airsoft Platunen." (1995)
Hannes123
26 mars 2021 · 1 Inlägg

Återuppväcka den här tråden så här 10 år senare, har nämligen en liknande modell där stötfångaren har släppt på ena sidan, gäller samma sak då att det bara borde vara att slå tillbaka den och skruva fast eller bör man ta av den helt först och sätta dit den på nytt. Detta förutsätter ju så klart att allt är helt på den men det verkar det vara.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang