Avgassystem kapning runt Göteborg?

paddington_540M
6 juni 2021 · 65 Inlägg

Har ett Eisenmann bakljuddämpar "modellanpassat system" liggandes som jag fått tid på hos verkstad. Men dom monterar endast och gör ingen kapning eller svetsning av något slag. Och jag vill ha bort kattarna och ersätta med en besiktningsvänlig lösning med klämmor och ett rör som ersättning för den kapade biten. Har en äldre modell så kattarna sitter inte i grenröret och bör vad jag läst mig till inte ha några problem med C02 sensor på en 1996:a M62B44.

Behöver bara någon som vet vad dom pysslar med som kan hjälpa mig mäta och beställa rätt rör bitar i längd och montera på min bil. Har fått tips på Raka Rör AB i Mölndal. Ringde dit för några månader sedan och blev då dirigerad till grannfirman A-Alt Avgassystem AB. Har mailat för 2 månader sedan, 1 månad sedan samt ringt. Varje gång så är det olika ursäkter från han som svarar


"Du kan inte bara dyka upp här för liften är inte alltid ledig, ring vid lunch så vet jag om den är ledig"
ringer då vid lunch
"Ring nästa vecka istället samma tid"
ringer nästa vecka
"Ring på måndag"
ringer på måndag
"Ring på fredag vid 11 så vet jag om den är ledig vid 14-15 i eftermiddag"
ringer på fredag
"E på helt fel ställe just nu ring på måndag"


Jag vet inte om jag är väldigt dömande i det här fallet men känns inte som att dom vill ha några kunder. Eller så är jag fel typ av kund, men eftersom man knappt får någon tid att prata eller får några svar på mailen så känns det inte som att han hinner med speciellt mycket eller e i behov av utomstående kunder. Tar han bara vänner eller vet någon här som haft att göra med dom företagen ovanför varför jag upplevt det så.



Tips på företag som monterar, mäter , svetsar och beställer lämpliga bitar som behövs för att ta bort önskade bitar på bilen man kommer in med. Och som någon ni känner har varit hos eller som har bra ömdömen. Först så tänkte jag Ferrita Sweden AB men dom ligger så långt bort.



// Tack på förhand i sommar värmen!

BMW E39 540i "Red Devil Canyon Rot" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang