31 juli 2020
Trådstartare
De är en 03a.
De hände första gången för ca 2 veckor sen, då jag skulle åka och hämta tjejen ifrån jobbet och när vi är på väg hem, så känner jag hur de börja extremt mycket kabel brand, så när jag kommer hem så öppnade jag huven och såg att de ryckte vit/blå rök på vänster sida på motorn (om man står framför den), och de luktade extremt, men jag brydde mig inte mer om de, sen när jag åkte ut efter de så var den helt som vanligt. Sen nu 2 veckor senare så hände så igen, så då åkte jag hem med bilen direkt, sen skulle jag iväg och jobba natt samma dag så motorn hade hunnit blivit kall och allt så där, och jag har ca 5 minuters bil resa till jobbet så motorn hinner aldrig bli varm på den lilla sträckan men de började lukta extremt bara så fort jag startade bilen typ, och så öppnade jag huven vid jobbet och de stod och rykte då i ca 5-15 min, men de väldigt lite de ryker, det är knappt så man ser de.
Och som sagt så gjorde jag olje byte för ca 1-2 veckor sen och den är på under minimum på stickan redan. Sen efter de hände första gången så har den börjat dragit mycket mer bensin och olja men den drar inget vatten.