Skoda octavia rs mk2 dålig tomgång

Felix0112
10 juli 2021 · 8 Inlägg

Söker mig hit nu när jag inte riktigt vet vad jag ska göra.

Har en skoda octavia rs 2.0 mk2 från 2007
Testade att ta bort "resonatorn" och satte dit ett rakt rör istället men fick inte allt att passa så bra så ville sätta tillbaka resonatorn igen.

Fick på allt men nu är det något ringande ljud från motorutrymmet och den har extremt dålig tomgång och när jag trycker ner kopplingen medans jag kör så varvar den upp lite innan den går ner i varv. Någon som haft liknande problem eller vet hur man kan fixa det?

Alla svar uppskattas! Är inte alls kunnig inom bilar men tycket det är kul och vill lära mig!
Tack på förhand.

Senast redigerat av Felix0112 (10 juli 2021)

Cuefa Ain't no place like home...
10 juli 2021 · 4 628 Inlägg

Har du dubbelkollat allt du lossat så alla slangar och ledningar sitter på plats och är hela?
T.ex slangen från broms-boostern kan skapa dålig tomgång/motorgång.
Kolla även din vevhusventilation, på 2.0 TFSI sitter det som en svart plast-grunka på toppen, inte ovanligt att den ger upp, och slangarna från den är sköra o tycker inte om att man bryter i den när de blivit lite äldre.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Felix0112
10 juli 2021 · 8 Inlägg

Cuefa skrev:
Har du dubbelkollat allt du lossat så alla slangar och ledningar sitter på plats och är hela?
T.ex slangen från broms-boostern kan skapa dålig tomgång/motorgång.
Kolla även din vevhusventilation, på 2.0 TFSI sitter det som en svart plast-grunka på toppen, inte ovanligt att den ger upp, och slangarna från den är sköra o tycker inte om att man bryter i den när de blivit lite äldre.

Tack så mycket för svaret ska försöka kolla det!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang