Blött förargolv 740

Dahlberg03
16 juli 2021 · 23 Inlägg

Tjena, mitt förargolv på 740 blir alltid blött efter varenda gång det har regnat, har kollat värmekranen och lister på rutan osv men har inte hitta något fel. Någon som har nån idé? Är rätt så less på att behöva ha på mig skor när ja kör.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
16 juli 2021 · 14 042 Inlägg

Dahlberg03 skrev:
Tjena, mitt förargolv på 740 blir alltid blött efter varenda gång det har regnat, har kollat värmekranen och lister på rutan osv men har inte hitta något fel. Någon som har nån idé? Är rätt så less på att behöva ha på mig skor när ja kör.

Rosthål i golvet.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Steff240
16 juli 2021 · 1 017 Inlägg

Kolla under torpedplåten så att inte dräneringskanalerna där är fulla med löv och skit.

Är det rent vatten som letar sig in eller kan det vara kylarvatten? Värmepaketet kan ju börja läcka men det är nog ganska ovanligt.

Annars är nog rosthål nånstans därunder ganska troligt...

uhlin
16 juli 2021 · 2 834 Inlägg

Ja, instämmer. Dränering som är tät. Har du taklucka? Kolla isåfall dränering därifrån med.

Utmarks-Loke
16 juli 2021 · 5 833 Inlägg

Plocka bort lite paneler runt förarplatsen och låt någon spola på bilen med vattenslang för att simulera regn, så borde du se var det läcker in

Eleeb90
16 juli 2021 · 345 Inlägg

Håller med alla föregående tips. Men jag hade rosthål i golvet när jag hade min 745.

Dahlberg03
16 juli 2021 · 23 Inlägg

Vettemannen skrev:

Dahlberg03 skrev:
Tjena, mitt förargolv på 740 blir alltid blött efter varenda gång det har regnat, har kollat värmekranen och lister på rutan osv men har inte hitta något fel. Någon som har nån idé? Är rätt så less på att behöva ha på mig skor när ja kör.

Rosthål i golvet.

/Benny

Heltrostfri, har varit under tusentals gånger och fixat med saker så inget sånt

Dahlberg03
16 juli 2021 · 23 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Plocka bort lite paneler runt förarplatsen och låt någon spola på bilen med vattenslang för att simulera regn, så borde du se var det läcker in

Bra idé, får göra det

Dahlberg03
16 juli 2021 · 23 Inlägg

Steff240 skrev:
Kolla under torpedplåten så att inte dräneringskanalerna där är fulla med löv och skit.

Är det rent vatten som letar sig in eller kan det vara kylarvatten? Värmepaketet kan ju börja läcka men det är nog ganska ovanligt.

Annars är nog rosthål nånstans därunder ganska troligt...

Men hur ska de kunna komma in vatten underifrån när det regnar, brukar aldrig stå i pölar liksom

Steff240
16 juli 2021 · 1 017 Inlägg

Dahlberg03 skrev:

Steff240 skrev:
Kolla under torpedplåten så att inte dräneringskanalerna där är fulla med löv och skit.

Är det rent vatten som letar sig in eller kan det vara kylarvatten? Värmepaketet kan ju börja läcka men det är nog ganska ovanligt.

Annars är nog rosthål nånstans därunder ganska troligt...

Men hur ska de kunna komma in vatten underifrån när det regnar, brukar aldrig stå i pölar liksom

Vattnet sprutar och skvätter en del under bilen när du kör i regn you know cool

Har du kollat om vattnet smakar glykol?

jaka54
16 juli 2021 · 5 719 Inlägg

Hej!
Har du kollat fönsterlisterna?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang