OKQ8 högtrycksvax - hur är tanken?

niska
3 mars 2021 · 264 Inlägg

Igår tvättade jag bilen i en OKQ8 tvätthall för första gången. Efter att jag tvättat och spolat av bilen så kvarstog alternativet att använda högtrycksvax. Dock var jag lite osäker på hur tanken är med detta vax. Bilen var ju våt efter att jag spolat av den. Och det fanns inga torkmöjligheter. Så jag antar att jag då spolar på högtrycksvax direkt utan att vänta på att bilen torkat. Men högtrycksvaxet är ju som lite skummande. Så skall jag spola av bilen med vatten igen sedan, eller hur gör jag för att få bort vax-skummet?

Nu: Kia Picanto 2017
Tidigare: Ford S-Max 2.0 TDCi 2011
Tidigare: VW Passat B5 Variant (3BG) 1.8T 2005
EPR
13 mars 2021 · 18 Inlägg

Jag brukar ta med mig mikrofiberhanddukar som jag torkar bilen med efteråt, och torka av bilen direkt efter att jag spolat på vaxet. Alltså ingen extra sköljning efter vax. Blir kanon.

Detailing-BY-Erik
26 juli 2021 · 21 Inlägg

Varför inte bara köpa ett riktigt sprayvax som ger dig garanterat bättre resultat?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
26 juli 2021 · 17 468 Inlägg

Detailing-BY-Erik skrev:
Varför inte bara köpa ett riktigt sprayvax som ger dig garanterat bättre resultat?

Kan min herre sluta och väcka liv i trådar som är gamla om jag ber snällt?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Detailing-BY-Erik
26 juli 2021 · 21 Inlägg

Hur snällt ber du? smile

Min tanke var så att någon annan kanske kan läsa tråden senare om det så skulle vara smile.

Sorry om det blev knasigt <3

janli
26 juli 2021 · 91 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Detailing-BY-Erik skrev:
Varför inte bara köpa ett riktigt sprayvax som ger dig garanterat bättre resultat?

Kan min herre sluta och väcka liv i trådar som är gamla om jag ber snällt?

Men kära du! Om man inte ska läsa och kommentera gamla trådar så får ni ta bort dom. Detta är ju ett forum, tips och råd är alltid välkomna..

Low
26 juli 2021 · 3 306 Inlägg

Håller med att gamla trådar borde man få uppdatera eller skriva på om man håller sig till ämnet. Annars kan man ju lika gärna låsa trådarna efter x antal månader eller ta bort dem.

it_mutt Avstängd
26 juli 2021 · 10 388 Inlägg

janli skrev:

Hybrid_ skrev:

Detailing-BY-Erik skrev:
Varför inte bara köpa ett riktigt sprayvax som ger dig garanterat bättre resultat?

Kan min herre sluta och väcka liv i trådar som är gamla om jag ber snällt?

Men kära du! Om man inte ska läsa och kommentera gamla trådar så får ni ta bort dom. Detta är ju ett forum, tips och råd är alltid välkomna..

Men kära du! Vad ger det att svara "köp ett eget medel så blir det bättre" på frågan "Hur är det tänkt att det här medlet ska fungera"?

Det är väl självfallet bra att man kan läsa och kommentera äldre trådar, men det gav ju verkligen TS noll och inga svar på sin fråga.

- - - Edit - - -

Med det inget illa menat mot Erik, men, jag kan förstå att man från mod-sida ser det som lite märkligt att skaka liv i 50-11 gamla trådar, och sen inte riktigt svara på det som efterfrågas (säger inget om övriga trådar, det kan givetvis mycket väl vara som så att det varit mer "svar på fråga" där).

Senast redigerat av it_mutt (26 juli 2021)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
26 juli 2021 · 17 468 Inlägg

Ligger väl något i vad ni skriver. Vi får ta och fundera på saken. Inga trådar ska dock låsas. Så där har jag målat in mig i ett hörn rakt av.

Men det finns även en medelväg. Att komma in som ny medlem och väcka trådar som är utdaterade i mängder... Dessutom uppenbarligen en medlem som har "rekond".

Håller faktiskt med it_mutt i detta fallet. big_smile

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
it_mutt Avstängd
27 juli 2021 · 10 388 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Ligger väl något i vad ni skriver. Vi får ta och fundera på saken. Inga trådar ska dock låsas. Så där har jag målat in mig i ett hörn rakt av.

Men det finns även en medelväg. Att komma in som ny medlem och väcka trådar som är utdaterade i mängder... Dessutom uppenbarligen en medlem som har "rekond".

Håller faktiskt med it_mutt i detta fallet. big_smile

Ibland händer det wink

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Detailing-BY-Erik
27 juli 2021 · 21 Inlägg

it_mutt skrev:

janli skrev:

Hybrid_ skrev:

Kan min herre sluta och väcka liv i trådar som är gamla om jag ber snällt?

Men kära du! Om man inte ska läsa och kommentera gamla trådar så får ni ta bort dom. Detta är ju ett forum, tips och råd är alltid välkomna..

Men kära du! Vad ger det att svara "köp ett eget medel så blir det bättre" på frågan "Hur är det tänkt att det här medlet ska fungera"?

Det är väl självfallet bra att man kan läsa och kommentera äldre trådar, men det gav ju verkligen TS noll och inga svar på sin fråga.

- - - Edit - - -

Med det inget illa menat mot Erik, men, jag kan förstå att man från mod-sida ser det som lite märkligt att skaka liv i 50-11 gamla trådar, och sen inte riktigt svara på det som efterfrågas (säger inget om övriga trådar, det kan givetvis mycket väl vara som så att det varit mer "svar på fråga" där).

Självklart tar jag  inte det som något illa menat utan uppskattar när man berättar om vad man tycker.

Kan utveckla att det finns medel på marknaden som underlättar så mycket mer för den som inte vill köpa hela butiken.

Kunde varit tydligare var nog lite snabb där smile.

Det är också för att produkterna i " gör det själv tvättarna " är undermåliga eller ibland dåliga.

Detailing-BY-Erik
27 juli 2021 · 21 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Ligger väl något i vad ni skriver. Vi får ta och fundera på saken. Inga trådar ska dock låsas. Så där har jag målat in mig i ett hörn rakt av.

Men det finns även en medelväg. Att komma in som ny medlem och väcka trådar som är utdaterade i mängder... Dessutom uppenbarligen en medlem som har "rekond".

Håller faktiskt med it_mutt i detta fallet. big_smile

Fast jag jagar inte direkt kunder om det är det du tänker på utan snarare delar hellre med mig av det jag kan och lär mig av andra.
Varför inte vara ärlig med vad jag gör?

Är här för jag älskar bilar och tycker inte att man ska gå och köpa massa produkter för att det finns någon som marknadsför det smile.

Dessutom dem bilarna jag helst jobbar med är solida svarta bilar där 4 katter har försökt fånga varandra med oklippta klor där snackar vi drömmen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang