Tjock bodyspray för trösklar

caromania Forummoderator
22 augusti 2021 · 9 296 Inlägg

Jag skulle behöva en tjock body spray som går att lackera över. Helst en som är så tjock att det blir ett ”vågigt” resultat när man sprayar. Jag har testat Biltemas och Carosol men det är för tunt. Allra helst ska det vara sprayburk men i värsta fall finns kompressor och pistol.

Ös på med tips nu! smile

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
22 augusti 2021 · 14 041 Inlägg

caromania skrev:
Jag skulle behöva en tjock body spray som går att lackera över. Helst en som är så tjock att det blir ett ”vågigt” resultat när man sprayar. Jag har testat Biltemas och Carosol men det är för tunt. Allra helst ska det vara sprayburk men i värsta fall finns kompressor och pistol.

Ös på med tips nu! smile

Har för mig att jag för länge sedan använt Hagmans Carosol Body på trösklar och diverse ställen och den är ju så att man kan lacka över den. Minns jag inte helt fel så blev den vågig/knottrig.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 augusti 2021 · 17 466 Inlägg

Ska försöka komma ihåg det imorgon och kolla på jobbet. Vi har "tunga grejer"

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
torsen
22 augusti 2021 · 7 234 Inlägg

Vettemannen skrev:

caromania skrev:
Jag skulle behöva en tjock body spray som går att lackera över. Helst en som är så tjock att det blir ett ”vågigt” resultat när man sprayar. Jag har testat Biltemas och Carosol men det är för tunt. Allra helst ska det vara sprayburk men i värsta fall finns kompressor och pistol.

Ös på med tips nu! smile

Har för mig att jag för länge sedan använt Hagmans Carosol Body på trösklar och diverse ställen och den är ju så att man kan lacka över den. Minns jag inte helt fel så blev den vågig/knottrig.

/Benny

Stämmer!
Hagmans blir som grapefruitskal.
Övermålningsbar.
Har jag använt flera gånger.
Har man "lagat" trösklar/sidobalkar döljer det sätt så stora missar i spacklingen.

caromania Forummoderator
22 augusti 2021 · 9 296 Inlägg

torsen skrev:

Vettemannen skrev:

caromania skrev:
Jag skulle behöva en tjock body spray som går att lackera över. Helst en som är så tjock att det blir ett ”vågigt” resultat när man sprayar. Jag har testat Biltemas och Carosol men det är för tunt. Allra helst ska det vara sprayburk men i värsta fall finns kompressor och pistol.

Ös på med tips nu! smile

Har för mig att jag för länge sedan använt Hagmans Carosol Body på trösklar och diverse ställen och den är ju så att man kan lacka över den. Minns jag inte helt fel så blev den vågig/knottrig.

/Benny

Stämmer!
Hagmans blir som grapefruitskal.
Övermålningsbar.
Har jag använt flera gånger.
Har man "lagat" trösklar/sidobalkar döljer det sätt så stora missar i spacklingen.

Helt rätt. Håller med både dig och Benny men den blir inte vågig. Tröskeln på mitt nylagade objekt har original body på resten och det är betydligt mer vågigt än vad Carosol/Hagmans blir. Hagmans blir mer knottrigt. Grapefrukt som du sa.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
mb_pucken
22 augusti 2021 · 5 087 Inlägg

Jag har i nödfall vid rostlagning av trösklar där boddyn är grov och vågig i brist på annat använt ihop knölat tidningspapper som jag försiktigt duttat i boddyn. Det brukar gå att få ett ganska bra resultat. Sedan så klart lagt några lager body över för att ge gått skydd :-)

Senast redigerat av mb_pucken (22 augusti 2021)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
torsen
23 augusti 2021 · 7 234 Inlägg

mb_pucken skrev:
Jag har i nödfall vid rostlagning av trösklar där boddyn är grov och vågig i brist på annat använt ihop knölat tidningspapper som jag försiktigt duttat i boddyn. Det brukar gå att få ett ganska bra resultat. Sedan så klart lagt några lager body över för att ge gått skydd :-)

Eller rolla i stället?

caromania Forummoderator
23 augusti 2021 · 9 296 Inlägg

Rolla, det var en bra idé. Värd att testa.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
jaka54
23 augusti 2021 · 5 719 Inlägg

Hej!
Hör med en billackerare!
Tillbergs billackering i Upplands Väsby (även andra  måste ha) har tjock plastspackel, har för mig att det heter Tereston eller något sånt som de sprutar på sparklådor  med speciell spruta. Det finns tydligen två olika tjocklekar, en för sparklådor och en lite tunnare (men betydligt tjockare/bättre än Hagmans) för ytor som till  Audi 100 framskärm och bakskärm nertill under kofångare.https://www1.garaget.org/gallery/images/192/191993/191993-289f373435d047a1a5eb40c8efcf74bc.jpg

Senast redigerat av jaka54 (23 augusti 2021)

caromania Forummoderator
23 augusti 2021 · 9 296 Inlägg

Det är precis den ytan jag efterfrågar Jaka som är på de platserna på gamla Audi 100. Ska börja med att googla annars  kanske det blir en vända till Tillbergs.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
caromania Forummoderator
23 augusti 2021 · 9 296 Inlägg

Orkade inte vänta så skaffade hem body som penslas, dvs inte spray. La på ett tjockt lager och stöpplade med en riktigt grov målarsvamp. Blev faktiskt ganska ok. smile Bra tips, tack för det alla.

Jaka, Teroson var ordet du sökte.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang