Reparationsverkstäder

masen_54
28 augusti 2021 · 68 Inlägg

Brukar alltid lämna in bilen på Volvo, nu behöver jag lite fix och släcka en besiktnings tvåa. Är det samma priser på verkstäder eller skiljer det? Har ju volvo, meca och Mekonomen här som släcker 2:or.

zleepy Trucker
28 augusti 2021 · 1 391 Inlägg

skiljer alltid mellan dom, mekonomen är garanterat billigare än volvo, så ring runt och kolla, så får du veta vad "det bästa priset" är så säga smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Utmarks-Loke
28 augusti 2021 · 5 833 Inlägg

Sedan är "billig" inte alltid samma som "prisvärd". Speciellt mekonomen har fått lite blandade omdömen. Men det är fristående verkstäder, vissa är bra och andra inte.

panda666
28 augusti 2021 · 4 250 Inlägg

masen_54 skrev:
Brukar alltid lämna in bilen på Volvo, nu behöver jag lite fix och släcka en besiktnings tvåa. Är det samma priser på verkstäder eller skiljer det? Har ju volvo, meca och Mekonomen här som släcker 2:or.

nej fy he************** enorma skillnader. Mekonomen tar exakt samma priser om inte högre än volvo och andra. Bästa är att anlita en så kallad oberoende på hörnet verkstad som man känner. Fjädrar runtom på min farsas ford mondeo skulle gå på runt 10k hos ford och liknande hos autoexperten. Han gav inte ens 5 på verkstan som vi känner och brukar gå till och bilen rullar än idag och nyligen gick igenom bess. Akta från mekonomen är mitt tips^

husseman
28 augusti 2021 · 1 588 Inlägg

Hmm, att verkstaden kan släcka 2,or är ingen garanti för att nåt är rätt utfört. Att en verkstad kollar sina egna jobb, tycker jag e´en nackdel för kunden. Har du åkt ut till Besikta o fått en 2,a på nåt, så åker du till en verkstad du litar på..be dom fixa felet o låt de som satt 2,an- släcka den.(Besikta) Att "köpa" till sig makten att släcka 2,or kostar pengar. Dessa får du betala som kund, o att kolla sitt eget jobb..känns inte seriöst på nåt sätt. Det ska ju vara en annan på verkstaden som kollar- men han har nog oftast inte tid. Så detta med att släcka 2,or- handlar bara om pengar.
Det e´du som kund som får pröjsa..- för nåt du inte har en aning om har  gjorts rätt.
mvh/husse

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang