D24tic startar inte

Pingpongchong
19 december 2021 · 31 Inlägg

Hej nu är det såhär att de är min bil som ska ”paja” nä men det är såhär att nyss när jag skulle hoppa in i min bil o starta den så starta den inte förmådde att mitt batteri va dött för de hade varit så förut men bytte till mitt nya batteri o den starta inte bara kugga o kugga på startmotorn. Tror ni jag har soppa torsk är osäker för min storebror hade flyttat bilen i söndags o då gick den hur bra som helst undrar om det kan vara det. Tror dock inte det är det för tankmätaren skall funka men ä osäker nu… jag undrar iallafall om det är så att det är soppa torsk är det bara o fylla på soppa o sen kugga tills den hoppar igång alltså att den är sjävluftande mvh Leon

nit
20 december 2021 · 1 Inlägg

Själv luftar INTE!!! (om du inte har ett j-a bra batteri) Öppna alla spridare, & stäng vartefter det kommer bränsle när du vevar runt, efter en stund bör den hacka igång.
Kör aldrig soppatorsk på en diesel

Berglund_89
20 december 2021 · 1 474 Inlägg

minusgrader?

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3
BMW 328i Touring "F31 l M-Sport" (2013)
zzr94092
20 december 2021 · 4 378 Inlägg

Många bilar har pump i tanken,då är det inte värre än att köra soppatorsk med en bensinare..

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 december 2021 · 17 380 Inlägg

D24 är självluftande. Häll på 15 liter diesel och kör den på startern i omgångar. Är glödrelät kass så går den inte igång, de är känsliga på glödning. Prova i så fall att bogsera den med växel i. Efter någon minut bör den starta.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang