Bild från tv till datorskärm, hur?

Presidento Of World
22 januari 2022 · 3 305 Inlägg

Min unge på 4.5 år gick loss på TVn med fjärrkontrollen och den sprack och svartnade på momangen... Den är modern, några månader gammal så det finns massa HDMI mojänger och annat man inte använder.

Jag tänker att någon av dessa bör fungera att koppla en extern skärm till för att ta bort all personlig info ifall den ska slängas om FB inte vill laga den.

Vore jo tråkigt om nån på tippen säljer den till såna där som lagar och säljer skiten med alla inlogg kvar..

Följdfråga; FB vill ha en kostnadskalkyl för vad det skulle kosta att laga denna tv. Vart får man tag på det? Såvitt jag vet så finns ingen tv reparatör här i närheten.

Är en 60" LG 4k QLED smart.

Innan denna tv så hade jag en LG 48" 4k nano-cell smart som panelen gick sönder på och det blev två svarta sträck rakt över skärmen men det tog LG på garantin. Till den kostade bara panelen 7 000kr och då var det en 48"..

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
THEBADGUY Gorgilus addictus
22 januari 2022 · 4 734 Inlägg

Rätt säker på att TVn bara stödjer inkommande signaler i alla portarna, dvs den har ingen möjlighet att skicka ut till annan skärm. TVs inbyggda processor stödjer med all säkerhet inte den funktionen

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Presidento Of World
22 januari 2022 · 3 305 Inlägg

THEBADGUY skrev:
Rätt säker på att TVn bara stödjer inkommande signaler i alla portarna, dvs den har ingen möjlighet att skicka ut till annan skärm. TVs inbyggda processor stödjer med all säkerhet inte den funktionen

Ok, jäkla skit då..antar att det inte heller går att återställa den på något vis..

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Brådhis * Voff voff *
22 januari 2022 · 10 204 Inlägg

Kör över den med bilen eller liknande om du ska slänga den på tippen, då är risken minimal att den lagas av någon halvskum källar-reparatör...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
22 januari 2022 · 13 644 Inlägg

försök hitta en fungernade tv som är likdan som din.  sen lär du dig gå till återställningen  utan att se något på skärmen.  det borde gå att lära sig på nått sätt smile


https://www.youtube.com/watch?v=5w1KEEK … orldofTech

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang