6200
Sök

baslåde bygge i glasfiber

1 779 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
tjenare, jag tänkte försöka mig på att bygga om mitt lilla bagage till en baslåda i glasfiber och allt sånt.
men skulle bli riktigt glad om nån va snäll och förklarar lie hur man gör från de att man ska köpa sakerna man ska ha till man får såna coola former och allt.

tack på förhand
mvh tobbbe

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
9 juli 2007
kan inte så mycket om detta men kan försöka lite iaf..
Börja med att bygga en halv låda eller liknande.. botten, sidor, rygg och front... så det passar till formerna du tänkt.. sen bygger du eller köper Ringar i spån/mdf på brl som du ska ha basarna i som du sen sätter med små stava i lutningen du vill ha.. sen spänner du fleecetyg över skiten och målar på rejält med polyester.. som köps billigast på biltema.. Funkar kanon, har använt nån gång smile

De va väl va jag kan i grova tag.. sen hur man får det slätt och fint har jag inte en aning om :S

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

1 779 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
okok tack tack får ta mig å testa nån dag nu då big_smile hehe de kan ju inte bli med än väldigt fel :d

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
9 juli 2007
nej det har du jäkligt rätt i du big_smile Ska ge mig på ett glasfiberbygge i 240:n nästa löning jag.. köpa mig en bas och ett steg till bara big_smile

läs lite på denna tråden så kanske du får lite idéer om hur du ska bnära dig åt vid plastning m.m.  http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=41627

Mvh big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

LillNaisarn
1 779 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
tack för länkarna ni två smile nu ska ja bara vänta på löning så ska de börja test byggas lite big_smile men en sak till bara för er som verkar kunna lite om detta hur vet man hur många liter lådan för en bas ska vara?

Sök