Alcantara halvskinn och textilmattor

Duak
26 oktober 2021 · 1 Inlägg

Hej!

Jag har googlat och haft mig gällande skötsel kring detta men fått lite blandad information.
Denna typ av klädsel är något jag aldrig haft i en bil innan så är väldigt ny kring detta!

Skulle någon vänlig själ ge mig tips och råd hur jag underhåller denna typ av klädsel?
Om ni har rekommendationer kring bra produkter för detta ändamål, länka gärna är ni snälla!

Hur bör ratten rengöras?

Evigt tacksam för svar! smile

Klädsel:
https://imgur.com/a/7RDplbh


Edit: glömde ett par saker

Senast redigerat av Duak (26 oktober 2021)

Superb-linkan
30 januari 2022 · 275 Inlägg

Hej!
Jag brukar dammsuga ordentligt samt använda en pensel för att få bort damm osv på ratten, runt reglage osv.
Efter dammsugning så använder jag en interiörrengöring som jag blandar i en vanlig sprayflaska. Spreja, bortsa med pensel och torka av med microfiberduk.
På Alcantaran använder jag samma medel men med en svagare blandning. (Enbart om jag har fläckar) Använder en textilborste och gnuggar lite försiktigt sen torka med microduk, tar en trasa med vatten och torkar av området med medel och sedan microduk igen. Sen borstar jag hela sitsen med mjuk borste.
Mattor brukar jag dammsuga noga, rengöringsmedel, gnugga med borste, skölja av och våtdammsuga, när dom är torra brukar jag impregnera dom med texilimpregnering.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang