rc drift bil

Jocke_Bson
1 januari 2014 · 22 Inlägg

Kolla med ReservdelsRC i Sthlm (hemsida & butik )


Dom har en del vettiga grejor att börja med, det är faktiskt inte så svårt som vissa verkar tycka, gäller bara att tålamod & köra mycket så kommer "go-sladdarna", kört en del sista åren, är svinkul om man är några stycken.
Kör med borstlösa motorsystem & vanliga Nihm-ackar, säg motor runt 10-12Turn & hårda däck som nämnts innan i denna tråd, kommer att ge mycket kul för en nybörjare.
Sen är Ebay en guldgruva vad gäller nya prisvärda prylar...sök på RC drift, finns hur mycket som helst i alla prisklasser...(karosser, Chassien, Ackar, Motor-system,däck & fälgar, mm, mm)
Handlar själv från Hongkong & England, har funkat bra.(brukar ta 1-2 veckor)

RCculture är en hemsa med mycket tips åxo, många inbitna driftare håller till där...

Själv kör jag ett par Tamiya-chassien (TA-04 R & TT-01 D , snälla som fan, hyfsat billiga, finns options-delar i massor)
Lycka till / JB

flexitrax
15 februari 2022 · 2 Inlägg

Hej!

Jag och en vän har precis fått upp ögonen för RC-drifting och skulle gärna vilja testa på detta innan man lägger ner en mindre förmögenhet på att köpa egna bilar.

Är det någon som vet om det finns någon bana i närheten av stockholm man kan besöka och "prova på" eller liknande?

Sen är det en djungel med alla bilar och skalor som jag knappt förstår mig på. Jag är främst ute efter en nybörjarbil om det finns någon sådan och är tacksam för all hjälp och tips jag kan få.

Jag är ny på forumet så detta blir mitt första inlägg.

Tobzter
15 februari 2022 · 3 144 Inlägg

Tror dessa kör drifting
http://www.vrcsk.se/

Kolla tamiya TT02D , skala 1/10 är vanligast inom RC drifting

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
torpis Forummoderator
15 februari 2022 · 10 572 Inlägg

flexitrax skrev:
Hej!

Jag och en vän har precis fått upp ögonen för RC-drifting och skulle gärna vilja testa på detta innan man lägger ner en mindre förmögenhet på att köpa egna bilar.

Är det någon som vet om det finns någon bana i närheten av stockholm man kan besöka och "prova på" eller liknande?

Sen är det en djungel med alla bilar och skalor som jag knappt förstår mig på. Jag är främst ute efter en nybörjarbil om det finns någon sådan och är tacksam för all hjälp och tips jag kan få.

Jag är ny på forumet så detta blir mitt första inlägg.

Det är inte magi!  Du kan ta vilken radiostyrd bil som helst och köra drifting med. Det behöver dock vara en fyrhjulsdriven bil, den behöver ha proportionell styrning samt proportionell gas. Anledningen att köpa ett känt märke är att det då finns reservdelar att tillgå.

Däcken är inte heller magi utan det är stenhårda plasthjul som gör att greppet blir nära noll. Man kan ta svart avloppsrör och kapa till på vanliga fälgar om man inte har tillgång till 3D printer och printar fälg/däck i ett.

Du kan köra ute eller inne i en gympasal det kvittar.

Sen finns det som vanligt ingen gräns uppåt med väldigt dyra avancerade bilar givetvis, men att börja på nån tusenlapp är inga konstigheter.

1000kr bil för 500kr - klipp om nu Hobbex ens finns kvar?!

https://www.hobbex.se/fashionable.html? … x5EALw_wcB

Variant av hjul att printa... jag hade ritat själv utan mönster förvisso. Tar 3minuter
https://www.thingiverse.com/thing:3915528

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
flexitrax
16 februari 2022 · 2 Inlägg

Stort tack för hjälpen men som den bilintresserade jag är vill jag ha karosser som efterliknar verkligheten och ser schyssta ut.
Har letat mig fram till att jag troligtvis vill ha HPI racing RTR RS4, är det någon som har erfarenhet av dessa?😊 skala 1:10 är väll det jag främst är ute efter så man kan köra med dom på bana osv😊

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang