Tips budget trimma b230fk

Vallin33
24 mars 2022 · 1 Inlägg

Tar upp tråden igen då jag skulle vilja ha lite hjälp med vad som fungerar och inte,
Har då tänkt att trimma en bil för första gången en Volvo 940 b230fk och planen är då, 15g turbo har hört att dem ska passa på original grenröret därav valet, sedan chiptrim skulle behöva tips på vad som fungerar bäst, byta till aluminium intercooler då jag hört att original kan spricka. Sen 3 tums lmm om det gör någon skillnad förstår mig inte riktigt på dedär. Är detta ett bra bygge och vad bör jag tänka på målet är cirka 230hk

Mack Forum- och sitemoderator
24 mars 2022 · 26 149 Inlägg

Vallin33 skrev:
Tar upp tråden igen då jag skulle vilja ha lite hjälp med vad som fungerar och inte,
Har då tänkt att trimma en bil för första gången en Volvo 940 b230fk och planen är då, 15g turbo har hört att dem ska passa på original grenröret därav valet, sedan chiptrim skulle behöva tips på vad som fungerar bäst, byta till aluminium intercooler då jag hört att original kan spricka. Sen 3 tums lmm om det gör någon skillnad förstår mig inte riktigt på dedär. Är detta ett bra bygge och vad bör jag tänka på målet är cirka 230hk

Läste du guiden på första sidan i den här tråden?

https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=226073

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang