Bilöverdrag Jula

Raggarn84
2 april 2022 · 387 Inlägg

Tänkte köpa ett bilöverdrag på Jula som extra skydd på jänken när den står i carporten under sommaren.

Frågan är vilken storlek om någon har erfarenhet.

XL är för bil längd 5,32-5,72 m
Xxl är för 5,73-6,10 m.
Min är 5,6m så det ska ju teoretiskt sett vara XL, men tänkte om de kanske är tajta eller bra (tänkte att ibland när man köper kläder så behöver man ta en storlek större).

Min bil är en Chrysler new yorker -59

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
2 april 2022 · 14 042 Inlägg

Raggarn84 skrev:
Tänkte köpa ett bilöverdrag på Jula som extra skydd på jänken när den står i carporten under sommaren.

Frågan är vilken storlek om någon har erfarenhet.

XL är för bil längd 5,32-5,72 m
Xxl är för 5,73-6,10 m.
Min är 5,6m så det ska ju teoretiskt sett vara XL, men tänkte om de kanske är tajta eller bra (tänkte att ibland när man köper kläder så behöver man ta en storlek större).

Min bil är en Chrysler new yorker -59

Jag skulle nog rekommendera det större överdraget med tanke på att din Chrysler är en aning bredare än en vanlig svenssonbil.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Raggarn84
2 april 2022 · 387 Inlägg

Vettemannen skrev:

Raggarn84 skrev:
Tänkte köpa ett bilöverdrag på Jula som extra skydd på jänken när den står i carporten under sommaren.

Frågan är vilken storlek om någon har erfarenhet.

XL är för bil längd 5,32-5,72 m
Xxl är för 5,73-6,10 m.
Min är 5,6m så det ska ju teoretiskt sett vara XL, men tänkte om de kanske är tajta eller bra (tänkte att ibland när man köper kläder så behöver man ta en storlek större).

Min bil är en Chrysler new yorker -59

Jag skulle nog rekommendera det större överdraget med tanke på att din Chrysler är en aning bredare än en vanlig svenssonbil.

/Benny

Det är lite därför jag frågade här på forumet.
Jag var inne på xxl, men vill samtidigt inte att den ska vara för slapp så den skaver mot lacken vid storm ute.

Tänkte att någon här kanske testat dom på Jula, det är en veteranbil på deras hemsida på dessa överdrag.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
2 april 2022 · 14 042 Inlägg

Raggarn84 skrev:

Vettemannen skrev:

Raggarn84 skrev:
Tänkte köpa ett bilöverdrag på Jula som extra skydd på jänken när den står i carporten under sommaren.

Frågan är vilken storlek om någon har erfarenhet.

XL är för bil längd 5,32-5,72 m
Xxl är för 5,73-6,10 m.
Min är 5,6m så det ska ju teoretiskt sett vara XL, men tänkte om de kanske är tajta eller bra (tänkte att ibland när man köper kläder så behöver man ta en storlek större).

Min bil är en Chrysler new yorker -59

Jag skulle nog rekommendera det större överdraget med tanke på att din Chrysler är en aning bredare än en vanlig svenssonbil.

/Benny

Det är lite därför jag frågade här på forumet.
Jag var inne på xxl, men vill samtidigt inte att den ska vara för slapp så den skaver mot lacken vid storm ute.

Tänkte att någon här kanske testat dom på Jula, det är en veteranbil på deras hemsida på dessa överdrag.

Jag hittar inget överdrag på Jula som är XXL men köp ett som matchar din bils längd. Det är nog det smartaste.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Raggarn84
2 april 2022 · 387 Inlägg

Vettemannen skrev:

Raggarn84 skrev:

Vettemannen skrev:

Jag skulle nog rekommendera det större överdraget med tanke på att din Chrysler är en aning bredare än en vanlig svenssonbil.

/Benny

Det är lite därför jag frågade här på forumet.
Jag var inne på xxl, men vill samtidigt inte att den ska vara för slapp så den skaver mot lacken vid storm ute.

Tänkte att någon här kanske testat dom på Jula, det är en veteranbil på deras hemsida på dessa överdrag.

Jag hittar inget överdrag på Jula som är XXL men köp ett som matchar din bils längd. Det är nog det smartaste.

/Benny

https://www.jula.se/catalog/bil-och-gar … ag-619409/

Där är de som är xxl och xl.
Ja, det blir nog en xl, är den för liten så får man väl åka och byta.

Brådhis * Voff voff *
3 april 2022 · 10 277 Inlägg

Raggarn84 skrev:
...men vill samtidigt inte att den ska vara för slapp så den skaver mot lacken vid storm ute.

Det kommer skava även vid minsta vindpust. Är du rädd om lacken är det bättre att den står utan överdrag om den inte står inomhus där det är 100% vindstilla.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Raggarn84
3 april 2022 · 387 Inlägg

Brådhis skrev:

Raggarn84 skrev:
...men vill samtidigt inte att den ska vara för slapp så den skaver mot lacken vid storm ute.

Det kommer skava även vid minsta vindpust. Är du rädd om lacken är det bättre att den står utan överdrag om den inte står inomhus där det är 100% vindstilla.

Anledningen är att förra året så hade fåglarna skitit på lacken så det blivit lite ljusare fläckar där.. tanken var att detta skulle skydda bland annat mot det

Brådhis * Voff voff *
3 april 2022 · 10 277 Inlägg

Raggarn84 skrev:

Brådhis skrev:

Raggarn84 skrev:
...men vill samtidigt inte att den ska vara för slapp så den skaver mot lacken vid storm ute.

Det kommer skava även vid minsta vindpust. Är du rädd om lacken är det bättre att den står utan överdrag om den inte står inomhus där det är 100% vindstilla.

Anledningen är att förra året så hade fåglarna skitit på lacken så det blivit lite ljusare fläckar där.. tanken var att detta skulle skydda bland annat mot det

Då får du tvätta oftare. tongue

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang