Volvo S80 T6, identifiera ljudsystem

Burken945
15 juni 2022 · 23 Inlägg

Hejsan, har en Volvo S80 T6 2000 som är relativt lyx utrustad med telefon och alla möjliga finesser, har ett av dem bättre ljuden jag har hört som orginal men det är inte likt min V70 från 2004, kom då och tänka att det lär ju självklart vara olika utrustning men då är frågan hur vet jag vad som är utrustat i min? Blev inte mycket smartare av instruktions boken så frågar om hjälp här, Radioenheten är en HU-801 om det hjälper

Brådhis * Voff voff *
15 juni 2022 · 10 277 Inlägg

Har du en HU801 har du högst sannolikt Premium Sound, om nu inte nå´n tidigare ägare varit där och pillat.

Prata annars med din lokala Volvohandlare så tar dom fram specen på bilen från när den var ny.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Burken945
15 juni 2022 · 23 Inlägg

Brådhis skrev:
Har du en HU801 har du högst sannolikt Premium Sound, om nu inte nå´n tidigare ägare varit där och pillat.

Prata annars med din lokala Volvohandlare så tar dom fram specen på bilen från när den var ny.

Okej tack för infon, bilen är ganska omeckad om man säger så mest vart ägd av nån som inte var så kunnig om massa. Ska kolla med volvo bara för att, är det något som kostar och kolla upp eller gör dem det gratis då jag vet att dem tar betalt för massa annat

Brådhis * Voff voff *
15 juni 2022 · 10 277 Inlägg

Burken945 skrev:

Brådhis skrev:
Har du en HU801 har du högst sannolikt Premium Sound, om nu inte nå´n tidigare ägare varit där och pillat.

Prata annars med din lokala Volvohandlare så tar dom fram specen på bilen från när den var ny.

Okej tack för infon, bilen är ganska omeckad om man säger så mest vart ägd av nån som inte var så kunnig om massa. Ska kolla med volvo bara för att, är det något som kostar och kolla upp eller gör dem det gratis då jag vet att dem tar betalt för massa annat

Jag kan ju inte svara för hur det är där du bor, men jag har alltid fått det gratis iaf. :-)

Tror även man kan gå in på MyVolvo och lägga till sin bil där och se det den vägen. Om inte en 2000 är för gammal, men det är ju gratis så det är ju bara att testa.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Putteliten
15 juni 2022 · 9 075 Inlägg

Den högsta nivån, Premium Sound, erbjuder förstklassig ljudåtergivning. Systemet består av en radio med integrerad cd-växlare och Dolby Pro Logic1 processor som styr en kraftfull förstärkare på 300 Watt som i sin tur driver 9 högtalare.

Ljudsystemen kan kompletteras med:
- Fjärrkontroll
- Extern cd-växlare för 10 skivor.
- Extern Digital Jukebox, en hårddiskspelare som bl. a. spelar MP3, WMA m.fl. format.
-iPod®-adapter
- Extern Sirius Satellitradiomottagare (endast USA fr.o.m. modellår 2005).
Ljudsystemet i S80, S60, S60 R, V70, V70 R och XC70 är kopplat till elsystemet via en databuss (CAN). Ett antal funktioner styrs via databussen:
Telefondämpning
Symbolbelysning
Displaybelysning
Hastighetsberoende ljudvolym
Rattmonterade kontrollreglage
Marknadskonfigurering
System/Bil-konfigurering (exempelvis vid tillägg av cd-växlare eller förstärkare)
Diagnos
Dolby Pro Logic är ett registrerat varumärke av Dolby Laboratories.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang