Som rubriken säger. Min dotter har en sådan, gått drygt 20k mil, manuell. Den går fint, går också genom besiktningen utan problem varje år hittills
Men,,,det finns vissa saker som dom på verkstaden rekommenderar att göra
- börja bli torrsprickor på damasker
- nån mojäng som har med vevhusventilationen att göra, ser ut som en svart puck, har någon gång "öppnats" och sedan limmats tillbaka, tänker att det är lika bra att byta
- litet oljeläckage inunder, packbox eller så, växellåda/motor??
- jag tycker jag kan få kopplingen att slira runt 3000 varv om jag stampar på gasen ordentligt så om man river allt skulle jag också byta kopplingen
- kanske dags för partikelfiltret snart, ingen varning ännu men finns nog en hel del aska i det
- lite rost på kanten, vänster framskärm
Är det värt att lägga ner mer? Årsskatten är ju rätt hög, 4,5 k ungefär? Men det är ju samtidigt en trygg bill med fantastisk väghållning, särskilt bra på vintern också
Inget en pappa handgripligen kan hjälpa till med själv, förutom ekonomiskt stödpaket
Tacksam för era synpunkter