2340
Sök

Golf 2012 1.6 Tdi. Pysljud vid acceleration och Avgas lukter i kupen.

3 Inlägg
21 juli 2022
Trådstartare
Hej. smile
Har försökt klura ut vad det kan vara för fel, Ingen motorlampa tänds eller felkoder.Bara lite dåligare acceleration, och ljudet och lukten i kupen. Har haft en mekaniker kolla på den han trodde det var EGR ventillen, eller en packning till grenröret, Vad tror ni det kan vara?
Fick också ett pris på EGR ventillsbyte på 12-15k låter riktigt dyrt, Man vet ju inte ännu om det är felet. Det kommer inga konstiga avgaser ifrån avgasröret eller något sådant.

Mvh

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 355 Inlägg
21 juli 2022
Meckar skrev:
Hej. smile
Har försökt klura ut vad det kan vara för fel, Ingen motorlampa tänds eller felkoder.Bara lite dåligare acceleration, och ljudet och lukten i kupen. Har haft en mekaniker kolla på den han trodde det var EGR ventillen, eller en packning till grenröret, Vad tror ni det kan vara?
Fick också ett pris på EGR ventillsbyte på 12-15k låter riktigt dyrt, Man vet ju inte ännu om det är felet. Det kommer inga konstiga avgaser ifrån avgasröret eller något sådant.

Mvh

Vad menar du med konstiga avgaser? Det ska ju komma avgaser från avgasröret.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

3 Inlägg
21 juli 2022
Trådstartare
Vettemannen skrev:
Meckar skrev:
Hej. smile

Mvh

Vad menar du med konstiga avgaser? Det ska ju komma avgaser från avgasröret.

/Benny

Menar det står att om det är EGR ventillen som är defekt, så kan det komma svarta avgaser men dom är normala. Det enda är bensinlukt i kupen. Och det andra jag skrev.

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
21 juli 2022
Bensinlukt i en diesel??  wink    EGR kylet är defekt på din kärra till 99% , väldigt vanligt bekymmer tyvärr. Du har med största sannolikhet läcka i spjällaxeln, jag det är lite dyrt att byta så summan är ok om det är en mindre verkstad.
Aukt. VW/AUDI handlare kan du räkna det dubbla tyvärr om de inte har en annan timdebitering på 6år+ bilar.....

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

Sök