3942
Sök

Deedje - Projekt A4 .95a

21 Inlägg
28 juni 2007
Trådstartare
Styling:
[  ] Angeleyes
[X] Baklysen Lexus Spaza svart
[  ] Nån töntig text på framrutan och toning
[  ] RS grill
[  ] Bygga om i bagaget
[  ] Kjolpaket
[  ] Nya sidoblinkers
[  ] Kjolpaket
[  ] Tona rutorna.

Bilsteron skall också uppgraderas. Men detta är prio 2 verkligen. Först blir det lite på utsidan smile

[  ] Enhet: JVC KD-AVX11
[  ] Framdörrar: Rockford Fosgate P152S
[  ] Bakdörrar: Rockford Fosgate P152S
[  ] Hatthyllan: Rockford Fosgate P1694C
[  ] Bashögtalare: 2x Rockford Fosgate 12 tum Punch 2

Chassi:
[  ] 17" ATM - Spider fälgar
[  ] Sänkningssats 40/40

Nyss köpt bilen så hoppas det blir bra wink
Senast redigerat av deedje (28 juni 2007)

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
28 juni 2007
Du, Lägg in nån bild här i tråden vetja smile
Sen har du väl inte svarta baklysen, utan kromade? smile

Lycka till med resten förresten.
Senast redigerat av Mäki (28 juni 2007)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

21 Inlägg
28 juni 2007
Trådstartare
Började lite försiktigt med bakljusen. Dom är monterade och väntar på att få den svarta plattan lackad. Broder Jakob kommer ner ihelgen så ska försöka utnyttja honom till det big_smile

Angel Eyes är beställda big_smile

Här kommer en bild på den helt orginal

http://www.svensk-it.se/bilen/Audin.jpg

Här när jag börjar montera andra lexus lyset. Hade först lite problem att bilen började varna att broms lyset inte fungerade.. Fasten att i dagsljus så såg det så ut big_smile Men problemet var att jag hade klantat till det lite och tagit fel typ av lampa till det.

http://www.svensk-it.se/bilen/mekar_lexus.jpg

Här sitter dom på tillslut, och inga varningslampor lyser. Det fungerar perfa big_smile
Nästa grej nu blir att bygga en låda till baslådan. En 10" Pioneer bas och ett Kenwood steg. Hoppas på att kunna göra det snarast smile

http://www.svensk-it.se/bilen/baklyktor.jpg

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
28 juni 2007
Ser bra ut.. samma tillvägagångs sätt som mäki nästan tongue börja byta baklysen sedan vidare tongue hehe
Kommer bli grymt snygg mot slutet, Kolla bara på mäkis A4,a wink hehe

Kolla gärna in min tråd med smile
mvh kimpa

21 Inlägg
28 juni 2007
Trådstartare
Tackar smile Jappp har kollat en heldel på mäki´s bil och gbat lite smile Han som rekomenderade att lackera svarta remsan till baklyktorna. Nu gäller det bara att ha tid att göra det med. Kommer dock att satsa på helt andra fälgar än han. Annar fram grill, kommer att ha helt utan "ringarna". Sedan antagligen ha 4 ringar som dekal ist på fönstret.

Dom fälgarna kommer att sitta på tills nästa sommar iallfall. Eller om det blir året runt däck på dom kanske så sitter dom på i vinter iaf smile Nästa prio är som sagt Angel Eys som kommer om ca 10 dagar. Sen är det ny grill, tona rutorna. Tänkte byta till 2,5 tums avgas system. Men han på verkstaden sa att det bara var onödigt då det inte ens kommer att låta "fränare.

någon som har mer erfarenhet av detta med 2.5 system där bak? Vad rekomenderar ni? Kostar?

http://www.bythjul.com/gif/f/ovm_scorpion.jpg

Ska kika på din tråd nu smile

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
28 juni 2007
Jag var faktiskt inne på dom fälgarna förut! Men dom såg inte alls så bra ut i verkligheten. Så jag rekomenderar inte dom wink
Men dom här tror jag kan bli finare om det är intressant: http://molway.com/shop_show_vara2.asp?ID=2805
Mvh Marcus!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

21 Inlägg
28 juni 2007
Trådstartare
Okej, tack för tipset. Har inte sett dom fälgarna IRL. smile

Ska kolla och tänka på saken smile

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
29 juni 2007
vill du att det ska låta fränare så byt bara slutdämpare till en "sportigare"
sug eller turbomatad motor?

248 Inlägg
29 juni 2007
sir_daniel skrev:
vill du att det ska låta fränare så byt bara slutdämpare till en "sportigare"
sug eller turbomatad motor?

Tror att det är en sug då det står på bilens prestanda att den har 100 hk neutral

Magnus Betnér - "Det är blattar eller hur? Det ska lysa blått under bilen, skit i fall det går och öppna dörr jävlarna"

21 Inlägg
29 juni 2007
Trådstartare
Tjena allihopa.

Jag var ute och körde idag och då började det lysa "brom ljus" på panelen.  Och märkte att högra bromslyset inte lös när man bromsade. Så jag testade att byta lampa men lyser ej endå. Enda som lyser är det som ska lysa konstant. Men när man bromsar ska det lysa lite "mera" men bara vänstra som gör det.

Någon ide vad det kan vara? Har bytt lampa, kollat säkringar. Nån mer idé?

4 299 Inlägg
29 juni 2007
Kolla kontakterna till bromsljuset, kolla främst sockeln till den glödlampan, kontaktbitarna som sitter mot glödlampan har en förmåga att tappa kontakten.
Senast redigerat av Rallyhalle (29 juni 2007)

21 Inlägg
10 juli 2007
Trådstartare
Hej Hojt! Nu har mina framlyktor kommit smile Dom ser bra ut. Så lägger upp lite bilder här om ett par veckor då jag ska montera dom. Är inte så mekanisk på såntdära och det verkar svårare än baklyktorna så tongue

Ska ta lite bilder när dessa monteras osv smile

Sök