Rekommendation på avgassystem på en 2015 V60

Gunsforbuns
21 augusti 2022 · 1 Inlägg

Heyo!
Kommit in och läst på garaget då och då, s peciellt nu den närmsta tiden när jag letade första bil, kände att jag behövde skapa ett konto om jag har några generella frågor och nu, redan efter en vecka, har jag det!

Jag har som sagt köpt en första bil, en 2015 Volvo V60 D4 med 181hk (se bild nedan) och är super nöjd med den, på något sätt lyckats hitta en bil utan en repa på den. Jag blev förvånad med hur "mycket" motorn lätt när man ställer sig på gasen med, hade inte förväntat mig det (allt på den är stock när det gäller motor, avgassystem mm.). Men, som man är, så vill jag ha MER! Men inte mycket mer, så här lyder frågan;

Jag tycker om när det är lagom myycket brumm i bilen, så man får ett lite barnsligt smile på ansiktet när man sätter igång den och kommer upp i varv. Jag vill INTE att den ska hålla på och väcka grannar eller låta som sönder trimmade epor osv. Utan lite extra brumm. Jag funderade på hur man skulle gå till väga för att uppnå just det, byte av avgassystemet till ett som är lagom snävt? Kan egentligen inte mycket om bilar när det gäller vad som händer under huven/underredet, älskar dock att köra och lyssna på "monstret" (ok ja det är en 181hk  D4 men låt mig leva lite) låta när man trycker lite på gasen/sätter på bilen.

Om det är något jag inte nämnt som skulle göra det enklare att svara på frågan så får ni självklart skriva det så förtydligar jag "X".

Tack för att ni läst!

Mvh
Eric

https://www1.garaget.org/gallery/images/245/244084/244084-b54122e5600b1553238f4993fdb1285f.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang