Dörrnyckel till Audi TT ?

jaka54
13 september 2022 · 5 733 Inlägg

Hej!
Den ena dörrnyckeln  till min Audi TT har lagt av  (fel på elektroniken ).  VAG ska ha över 1500:- för en ny nyckel men på nätet finns det nycklar för runt 140:-
Hur kan dessa nycklar funka ihop med min bil??? Måste man inte programera in nyckeln till bilens reg-nr?

https://www.aliexpress.com/item/3283522 … 4383%21sea

krambriw
13 september 2022 · 427 Inlägg

jaka54 skrev:
Måste man inte programera in nyckeln till bilens reg-nr?

Normalt så är det inte till reg-numret dom är inkodade utan till comfort-modulen. För att kunna göra det är det troligen så att du måste ha typ VCDS och dator plus adapter för att klara av det. Jag har gjort det själv en gång då comfort-modulen pajade på min dotters gamla A4 och jag fick programmera in nycklarna så dom fumnkade. Har man utrustning är det enkelt. Detta gäller originalnycklar. Huruvida piratnycklar från alibaba överhuvudtaget funkar vet jag dock inte

Growe Fri fart för ett fritt folk!
13 september 2022 · 13 742 Inlägg

dom mesta audi bilar kan man fiska fram låskoden om den inte är  väldigt ny..  är det en 99-2005 så ska den gå att lirka fram för att kunna gifta in ny nyckel

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
13 september 2022 · 13 742 Inlägg

ser nu att det är c-lås/larm problem du verkar ha då köper du bara en ny lägger in den som det står i instruktionsboken..

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Blixnabb
14 september 2022 · 245 Inlägg

1500 är billigt för ny nyckel och programmering, Peugeot ska ha 2500:- för samma sak och Volvo ligger i samma härad senast jag kollade, är det keyless eller varför skriver du bara dörrnyckel?
Om du ska kunna starta med den så borde den väl behöva progr till bilen?

jaka54
14 september 2022 · 5 733 Inlägg

Läste i instruktionsboken att ..."När man byter batteri i nyckeln så måste nyckeln kodas in  genom att man trycker på en av de tre knapparna på nyckeln samtidigt som man låser upp dörren mekaniskt".
Gjorde så och voila : Nyckeln fungerade igen! Man lär sig nytt hela tiden!

Growe Fri fart för ett fritt folk!
15 september 2022 · 13 742 Inlägg

jaka54 skrev:
Läste i instruktionsboken att ..."När man byter batteri i nyckeln så måste nyckeln kodas in  genom att man trycker på en av de tre knapparna på nyckeln samtidigt som man låser upp dörren mekaniskt".
Gjorde så och voila : Nyckeln fungerade igen! Man lär sig nytt hela tiden!

Det är det bästa man kan alltid lära sig något nytt.    Jag hade samma problem på min A2a.     Hade dock bytt batteri försökt programmerat den men det fungerade inte men av en händelse så köpte jag ett nytt batteri 2år senare och bam så har det fungerat sen dess

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang