Mitsubishi 3000gt stått 8 år

Martinger
11 december 2022 · 34 Inlägg

Tack för era tips. Har så mycket jobb hela tiden så de här är nog något man vågar sig på när man har eget garage när ja väl köpt bostad. och med en enklare bil. Jobbar väldigt mycket på Nvidia. tid är svårt. En kille hörde av sig till mig i veckan btw, som är lokaliserad väldigt nära mig som utbildades på just 3000GT på 90 talet. grannverkstaden tar hand om skador på bilar också och lackering. Låter lovande. Vi ska höras vid lite längre fram, och en Titt på bilen ska iaf göras så man ser läget med den. Jag vågar inte riktigt ge upp denna pärla och släppa iväg den för en billig peng utan att veta hur läget är. Den har ju fått en hel del fixes förr innan ja ställde in, splitter ny växellåda, generator, kamrem, Koppling, massa saker tillhörande allt de här. lite här o där runt om i motorn, alla läckor den hade, en hel del. bromsbelägg bromskivor och allt sånt där. jag o farsan körde ju in den på verkstaden och sa bara: fixa allt! På den tiden betalade jag ju inget för det. jag var en bortskämd unge. Men de gick på en jävla massa pengar. Så förlorat har jag inte gjort något på det. Men alla dessa reparationer innan den ställdes in får mig ändå på något sätt och misstänka att Läget med motorn och bilen kanske är lite mer okej än de kanske är på andra 3000GT rishögar som folk lagt ut billigt på blocket genom åren... Jag tror jag behöver veta djupare om situationen om bilen, för att tydligare Se vad jag har framför mig. Jag tror det kan vara osmart och bara släppa iväg den utan kunskap och vetskap. Ni kanske tycker det jag tänker är korkat eller dumt, då mycket saker i en motor åldras även om den står still i garage. vi får helt enkelt se, efter en enorm koll på bilen, hur läget är och om det är värt det! Min backupplan är väl annars och hitta något annat för runt 70 lök kanske.

Senast redigerat av Martinger (11 december 2022)

BMW 520I "BMW 520I E60" (2004)
Martinger
11 december 2022 · 34 Inlägg

Eller så är det mitt önsketänkande... som tar över helt.... men ja de klart man hoppas.. känner hopp!

BMW 520I "BMW 520I E60" (2004)
spillolja
11 december 2022 · 4 025 Inlägg

Saker som helt säkert är ett dragplåster vid evt. försäljning:
växellåda, generator, Koppling  vilket dör kunna styrkas med fakturor/kvitton vilket bör har en positiv inverkan på fordonets värde
men eftersom kamremen är bytt i eran ägo så borde det inte vara problem att starta bilen

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Martinger
11 december 2022 · 34 Inlägg

spillolja skrev:
Saker som helt säkert är ett dragplåster vid evt. försäljning:
växellåda, generator, Koppling  vilket dör kunna styrkas med fakturor/kvitton vilket bör har en positiv inverkan på fordonets värde
men eftersom kamremen är bytt i eran ägo så borde det inte vara problem att starta bilen

kamremen åldras ju och många ja pratar med menar att den bör torkat ut helt o vara extremt dålig.  ska försöka hitta alla kvitton.  farsan har blivit sjuk så saker  är lite svåra att hitta där hemma.  någon snubbe som säger han tar den som den står för 20 utan o kolla så mkt..  om ja vill slippa huvudvärken. men samtidigt... tänk om de skulle va skambud. vete fan^^

BMW 520I "BMW 520I E60" (2004)
spillolja
11 december 2022 · 4 025 Inlägg

Martinger skrev:
för 20 utan o kolla så mkt..

lägg till en 0:a så stämmer priset lite bättre

smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Martinger
11 december 2022 · 34 Inlägg

spillolja skrev:

Martinger skrev:
för 20 utan o kolla så mkt..

lägg till en 0:a så stämmer priset lite bättre

smile

hahaha eller hur XD

BMW 520I "BMW 520I E60" (2004)
Martinger
11 december 2022 · 34 Inlägg

skulle vara bra och ha någon som kan värdera den sen också. man vill inte ha dom här vanliga butikerna som gör reklam " VI VÄRDERAR DIN BIL" Jo tjena.....  man vill ju ha rättvis bedömning

BMW 520I "BMW 520I E60" (2004)
Martinger
11 december 2022 · 34 Inlägg

De här är ju SoHC motorn också och den är ju inte så attraktiv.

BMW 520I "BMW 520I E60" (2004)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 december 2022 · 17 483 Inlägg

Under 40k tycker jag är lite väl billigt. Men TS slipper ju problemet.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Martinger
11 december 2022 · 34 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Under 40k tycker jag är lite väl billigt. Men TS slipper ju problemet.

aaaah han snackar om att 40 ger man ba för en körklar bil osv. men de klart han säger så ;D

BMW 520I "BMW 520I E60" (2004)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 december 2022 · 17 483 Inlägg

Martinger skrev:

Hybrid_ skrev:
Under 40k tycker jag är lite väl billigt. Men TS slipper ju problemet.

aaaah han snackar om att 40 ger man ba för en körklar bil osv. men de klart han säger så ;D

Ja, ge 20k. Fuska igång bilen utan att byta så mycket (nytt batteri) och sedan få 50k är ju en bra affär...

https://www.blocket.se/annons/stockholm … /105601882

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Jesper328
11 december 2022 · 2 372 Inlägg

Jag skulle nog be samtliga budgivare som bjuder under 70-80 att dra åt helvete.

Även fast det ej sitter en turbomaskin i den så är det fortfarande en 3000gt.
Kolla ”JDM köp&sälj”, samt ”JDM life sweden” på facebook.
Där kan du nog få en hyfsad värdering, och potentiella köpare.

Hade jag fått byggt på en ordentlig verkstad så hade jag gjort iordning på den… men än sålänge har jag bara ett kallgarage. 😂

Up the RA
Martinger
11 december 2022 · 34 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Martinger skrev:

Hybrid_ skrev:
Under 40k tycker jag är lite väl billigt. Men TS slipper ju problemet.

aaaah han snackar om att 40 ger man ba för en körklar bil osv. men de klart han säger så ;D

Ja, ge 20k. Fuska igång bilen utan att byta så mycket (nytt batteri) och sedan få 50k är ju en bra affär...

https://www.blocket.se/annons/stockholm … /105601882

Den där är ju renoverad som fan ju

BMW 520I "BMW 520I E60" (2004)
Martinger
11 december 2022 · 34 Inlägg

Jesper328 skrev:
Jag skulle nog be samtliga budgivare som bjuder under 70-80 att dra åt helvete.

Även fast det ej sitter en turbomaskin i den så är det fortfarande en 3000gt.
Kolla ”JDM köp&sälj”, samt ”JDM life sweden” på facebook.
Där kan du nog få en hyfsad värdering, och potentiella köpare.

Hade jag fått byggt på en ordentlig verkstad så hade jag gjort iordning på den… men än sålänge har jag bara ett kallgarage. 😂

ja jag tycker att unikheten på bilen ändå ska påverka priset asso. dom här får man inte tag på hur lätt som helst.  jag tror inte de är så grova saker ens som måste göras efter 8 år speciellt inte när den fick så mycket innan den ställdes in.  de enda är väl att det är dyrt o göra iordning den på en verkstad. och att den är bökig och jobba med.

BMW 520I "BMW 520I E60" (2004)
Martinger
11 december 2022 · 34 Inlägg

Fan jag ville ju vara ute i god tid med verkstad ! inför vår. men folk tkr de är kallt hahahahaha.

BMW 520I "BMW 520I E60" (2004)
Martinger
13 december 2022 · 34 Inlägg

Det är många som står emot att jag behåller bilen. samt många som talar om att 3000GT är kända för att gå sönder heeeeeelaaa tiden... Men de är väl bara om man typ racear med den? XD jag vill ju ba ha min till gymmet o ica.... Renoverad borde den väl hålla skapligt....

BMW 520I "BMW 520I E60" (2004)
Martinger
13 december 2022 · 34 Inlägg

"Sälj skiten för en billig peng" sen kommer andra o säger: "för guds skull sälj inte för billigt" Samtidigt vem skulle vilja lägga 40-50 lök i dagens stadium av bilen? de lägger man väl bara om en bil är körklar och redo? I mitt fall utan kunskaper försöker man ta råd från folk osv, men de är svårt när hälften försöker blåsa en XD. smutsig bransh de här med bilar..

Senast redigerat av Martinger (13 december 2022)

BMW 520I "BMW 520I E60" (2004)
spillolja
13 december 2022 · 4 025 Inlägg

Räkna med lycksökare, finns dom som på heltid köper och säljer bilar och stoppar vinsten direkt i egen ficka, man måste annalysera varje samtal på annonsen man får och välja potentiell köpare
man kan ofta märka intresse, den om är intresserade har ofta med detaljerade frågor om fordonets skick

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang