Skoda octavia 1.6tdi från 2013

sebbe_j
15 januari 2023 · 196 Inlägg

Hej!

Lämnade in min bil till en serviceverkstad för läckage på 1a och 3e spridare. När jag nu skall hämta hem den känns den slö och knackar rätt rejält vid gaspådrag?

Någon som har något tips på vad felet kan vara?

Seb
Growe Fri fart för ett fritt folk!
16 januari 2023 · 13 748 Inlägg

Börja med att säga vad dom gjort..   om det är spridarbyte så måste dom programmeras in annars fungerar inte bilen bra men det är ju svårt att gissa utan att veta vad dom gjort..  fast låter mer som att du får kontakta verkstaden  eftersom dom inte lyckats med utfört arbete

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
sebbe_j
18 januari 2023 · 196 Inlägg

Verkstaden har enbart byt packningar och oringar så nu är spridarna täta.. Men bilen är orkeslös och glögglampan blinkar fortfarande =/

Seb
Jesper328
18 januari 2023 · 2 379 Inlägg

Med tanke på att problemet uppstått i samband med ingrepp hos verkstad så skall ju givetvis verkstaden ta det som ett backjobb.

Luft?

Vissa spridare kan helt enkelt bli konstiga om dom inte hålls vertikalt efter demontering.
Typ Delphi.

Senast redigerat av Jesper328 (18 januari 2023)

Up the RA
sebbe_j
18 januari 2023 · 196 Inlägg

Den var slö redan innan jag lämnade in den.. Kan detta bero på att spjällhuset är defekt? Fick någon felkod på att spjällenheten fastnar ofta

Seb
sebbe_j
18 januari 2023 · 196 Inlägg

P2111    Elektroniskt spjällsystem - manöverdon fastnat i öppet läge    Spjällhus, gasspjäll går trögt/fastnar

Seb
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
19 januari 2023 · 17 504 Inlägg
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang