Peugeot 508 torkarmotor

Bilens
24 januari 2023 · 47 Inlägg

Hej! Har en peugeot 508, 2011

Förartorkaren går 25% endast
Högersida går inte alls.

Kommer även airbag felkod men tror det har med torkarna att göra.

Någon som vart med om detta? Vilken är trasig tro?

Jesper328
24 januari 2023 · 2 333 Inlägg

Det brukar hänga ihop med ett länkage.
Slit väck torkararmarna, sedan plasten under dessa.

Up the RA
Bilens
25 januari 2023 · 47 Inlägg

Jesper328 skrev:
Det brukar hänga ihop med ett länkage.
Slit väck torkararmarna, sedan plasten under dessa.

Ena har jag rensat. Ska testa den andra med. Vissa säger att det måste vara torkarmotorn

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
25 januari 2023 · 17 376 Inlägg

Torkarmotorn snurrar runt. Går torkaren upp 25% och ner igen så snurrar motorn. Länkage!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Bilens
29 januari 2023 · 47 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Torkarmotorn snurrar runt. Går torkaren upp 25% och ner igen så snurrar motorn. Länkage!

Nej tyvärr så enkelt är det inte i detta fall. Denna bil har 2 motorer, en på varsin sida. Ena som endast går 20% är i felsäkert läge då den andra som jag fattat  har blivit ”bränd” då de kmt vatten. Men va ett helvete att hitta begagnade då de av mån anledning bara säljer mekanismen men utan elmotorn. Dock har jag hittat utomlands och ska beställa imorrn. Varför jag inte köper nya är att 1: du måste köpa båda varför inte bara ena går att få till med vet jag inte. 2 är det ca 10000kr skillnad. Begagnad kan man köpa byta utan att behöva programera som man måste göra med nya.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
30 januari 2023 · 17 376 Inlägg

Bilens skrev:

Hybrid_ skrev:
Torkarmotorn snurrar runt. Går torkaren upp 25% och ner igen så snurrar motorn. Länkage!

Nej tyvärr så enkelt är det inte i detta fall. Denna bil har 2 motorer, en på varsin sida. Ena som endast går 20% är i felsäkert läge då den andra som jag fattat  har blivit ”bränd” då de kmt vatten. Men va ett helvete att hitta begagnade då de av mån anledning bara säljer mekanismen men utan elmotorn. Dock har jag hittat utomlands och ska beställa imorrn. Varför jag inte köper nya är att 1: du måste köpa båda varför inte bara ena går att få till med vet jag inte. 2 är det ca 10000kr skillnad. Begagnad kan man köpa byta utan att behöva programera som man måste göra med nya.

Då har jag lärt mig något nytt!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang