Jeep Grand Cherokee - Budget-bygget som för länge sedan har spårat ur...

Nu är det nedförsbacke med projektet! Ska bara renovera bakaxeln... o byta fördelningslåda... och AC-kompressor... och höja den... eeeeh.... ja... ?
  • 124 Följare
  • 234 281 Visningar
  • Uppdaterades senast 7 mars 2023
Cuefa Ain't no place like home...
6 mars 2023 · 4 628 Inlägg

Duvetdet skrev:

Cuefa skrev:

Duvetdet skrev:
Trist två gånger om. Varit en rolig resa att följa smile super att du upptar tiden med att plugga, uppbrott är jobbiga, men ännu värre när tiden är tom framför en.

Har bild på en omega som du hjälpt till att få såld, med i mitt fotoalbum. Inte så charmig idag, blöjraggare med bristande respekt. Har namn på dem och väntar tills läget är rätt. tongue

Ja, det hjälper att man har annat att fokusera på nu, den saken e klar.
Omega säger du?
En silverfärgad lågmilare måntro?
Enda jag kan komma ihåg sådär på rak arm att jag förmedlat försäljning på 😆

Min tanke i framtiden är att införskaffa V8 igen, men kanske något med ratt-automat o soffa, typ en Caprice eller något dylikt.

Yes, det stämmer smile enda anlednig jag visste att det var så, var att jag råkade se din jeep ifrån samma användare (ja, räckte med en bild för att se att det var den som var den)..

Fasen i h-e heller att jag någonsin kommer få någon som helst respekt för 2.0 ecotec motorstyrningen (omegan), 12 olika konfigurationer med två-tre olika tekniska system, dvs +20 möjliga lösningar på ett och samma komponent-problem, enkelt uttryckt. Den är permanent i limp-mode tills man bytt ecu+sensorer till nyare varianter.

Det låter trevligt! Kanske inte mellanlanda med en v4 med rattväxel? smile
Hur som haver - har varit en grymt trevlig läsning.

Nä, den där jäkeln har bråkat en hel del dessvärre.
Trist, den var i rätt gott skick annars!
Vi skaffade ju en ny sensor till den men svågern tröttnade o sålde innan jag hann montera den åt honom.
Såg bilderna, den har nog fått det öde den förtjänar 🙈

Mja, jag har gärna automat när jag har rattväxel wink

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Munkis
7 mars 2023 · 1 635 Inlägg

Tack för ett väldigt intressant projekt man fått följa under en längre tid! smile Nu hoppas jag att du först och främst mår bra och tar dig igenom detta på ett så bra sätt det bara går. Sedan så väntar jag med spänning på nästa projekt! smile

Cuefa Ain't no place like home...
7 mars 2023 · 4 628 Inlägg

Munkis skrev:
Tack för ett väldigt intressant projekt man fått följa under en längre tid! smile Nu hoppas jag att du först och främst mår bra och tar dig igenom detta på ett så bra sätt det bara går. Sedan så väntar jag med spänning på nästa projekt! smile

Tack för de värmande orden 💕
Så fort nästa projekt är inhandlat kan Du räkna med att det kommer en projekttråd här!
Dock kan det ta ett litet tag, ska som sagt ta mig igenom utbildning och andra äventyr först 🙈

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Low
7 mars 2023 · 3 306 Inlägg

Cuefa skrev:

Munkis skrev:
Tack för ett väldigt intressant projekt man fått följa under en längre tid! smile Nu hoppas jag att du först och främst mår bra och tar dig igenom detta på ett så bra sätt det bara går. Sedan så väntar jag med spänning på nästa projekt! smile

Tack för de värmande orden 💕
Så fort nästa projekt är inhandlat kan Du räkna med att det kommer en projekttråd här!
Dock kan det ta ett litet tag, ska som sagt ta mig igenom utbildning och andra äventyr först 🙈

Skriv här när du starrat ett nytt!

Mew
13 mars 2023 · 2 156 Inlägg

Äntligen läst ikapp nu. Tråkigt att höra slutet av historien, men du har gjort ett riktigt bra jobb med bilen och jag hoppar självklart på nästa projekttråd när det väl är dags. big_smile Tack för all trevlig läsning!

cars4ever
19 maj 2023 · 834 Inlägg

Tack för en intressant följetong och lycka till med utbildningen och andra projekt!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang