Det som dödar direktdrivna automater som Powershift och DGS tex, är just att man omedvetet kör så den tvingas slira koppling. Kryper i köer tex, som man inte skullle göra med en kopplingspedal. Sen är oljebyte var (ofta var 6000mil) viktigt för dom med vätskelameller.
Med 37k på mätaren är den lådan antingen skött eller bytt och med ännu rådande milmyter bör den också vara överkommlig i pris.
Provkör och kolla servicehistorik och exemplarets skick i stort.
Läs också lite om hur sådana lådor jobbar, så det inte egenskaper misstas för fel. Det är inte silkeslena momentomvandlarautomater som slirar en massa för komforten i lågfart.
Största motståndarna brukar oftast hata allt som inte är ett järnspett.
Sen finns dumma grunddesigner, absolut.
Senare direktdrivna med vätskelameller är avsevärt bättre än dom första med torrlameller.
Oavsett om den heter powershift, dsg, stronic, osv...
Senast redigerat av Mossan1 (20 mars 2023)