Jakob9910 skrev:
Tjenare har en Audi a4 b8 2.0 tfsi 211 hk som jag
skulle behöva hitta ett nytt underrede till då jag körde fast med bilen och förstörde hela underredet. Men jag kan inte hitta något underrede på nätet någonstans alls och därför undrar jag om någon haft samma bekymmer och beställt från någon sida denne kan dela med sig av eller om någon vet en sida som säljer till just min bil.
Vad menar du med förstörde "hela underredet"?
Synonymer till underrede kan vara ram, chassieram, chassie, plattformsram, kryssram och stegram.
Såvitt jag vet har din AUDI inget som kan liknas vid ram.
Karossen är självbärande.
Bilarna med självbärande kaross har i regel utvändiga(undertill) pressningar/förstärkningar som liknar liknar balkarna i en ram.
Råkar man stuka/trycka upp de här pressningarna/förstärkningarna så har man att välja på att rikta dem eller byta ut dem.
Om dessa pressningar är "tillplattade" diagonalvis går de i regel att rikta/"räta upp" med en karosseridomkraft typ "Port o Power".
Biltema har en lågprismodell som inte är särskilt bra - men prisbillig.
Biltemas karosseridomkraft har jag själv använt då jag "riktat upp" snedtillplattade pressningar/förstärkningar på bilar - senast på en Lada Niva.
Inte svårt, men lite bökigt att arrangera mothåll - så att karosseridomkraften har något att "ta spjärn mot".
Du skriver inte hur gammal bilen är eller hur många mil den har på vägmätaren.
Har du helförsäkring så är det väl inga problem - mer än självrisken.
Är det en A-traktor?