Normalt att motorlampan lyser en gång om året?

TaxiBenz
29 april 2023 · 130 Inlägg

Jag har en Mercedes Benz e classe från 2016 och de senaste åren har motorlampan lyst gult minst en gång om året. Den senaste gången var det halvledaren och då var jag tvungen att vänta i 5 månader på att lampan slocknade. Nu är det dags igen för motorlampan att lysa gult. Passande inför Valborg också.

Är det normalt och något man ska förvänta sig att motorlampan lyser gult minst en gång om året med premiumbilar nuförtiden? Jag har tröttnat på den här biljäveln nu.

Jesper328
29 april 2023 · 2 371 Inlägg

Det är ett lotteri med bilar.

Up the RA
TaxiBenz
29 april 2023 · 130 Inlägg

Konstigt att man alltid köper nitlotter.

Utmarks-Loke
29 april 2023 · 5 836 Inlägg

Tråkigt när halvledaren går sönder på bilen.

Mossan1
30 april 2023 · 2 823 Inlägg

Halvledare är ingen bildel i sig utan är en beståndsdel i vissa elektronikkomponenter.

Bilar är lotteri, men ska man ha så pålitlig som möjligt ska man köpa enklaste modellerna med så få potensiella felkällor som möjligt.
D.V.S inte så kallade "Premiumbilar" med en massa lullull.

Finns heller ingen fakta för att dom generellt dyrare bilmärkena håller bättre.  Tvärs om av anledningen ovan.

Det är inte 1978 längre.

Senast redigerat av Mossan1 (30 april 2023)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
30 april 2023 · 17 478 Inlägg

Bluetec diesel?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
TaxiBenz
30 april 2023 · 130 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Bluetec diesel?

Ja

Noobnisse
2 maj 2023 · 181 Inlägg

Om du byter en halvledare per år kan du trösta dig med att du kommer ha bytt alla halvledare om sisådär 2-3000 år åtminstone.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang