Aesud skrev:
torsen skrev:
SAAB går bort först, därefter Stellantisgruppens produkter.
Kvar blir naturligtvis endast Honda.
Har erfarenhet av samtliga - dyrast och sämst är SAAB.
Nuvarande Honda, som jag köpte ny för snart 8 år sedan, är hitintills helt felfri.
Vill du vidga tunnelseendet så kolla in Mazda 3, Suzuki Swift(Vitara ryms inte i din budget) och någon Toyota.
Alla l paritet med Honda vad gäller kvalitet, driftsäkerhet och ekonomi.
Låt känslan över hur du sitter dominera - utseendet vänjer du dig vid.
Passa dig för VAG.
Vet inte om jag ska ta dig seriöst faktiskt. Att bara rata så många märken hej vilt är otroligt märkligt.
Har haft Saab själv och åkt mycket Saab genom åren och tycker det är fina och bra bilar. ”Mycket bil för pengarna” brukar folk säga så att Saab är så dåliga som du skriver är bara konstigt.
Och varför ska man passa sig för alla VAG-bilar?
Japanska bilar är nog jättebra men herregud vad de flesta är tråkiga.
Beträffande SAAB så har jag ägt 10-talet varav hälften köpta nya, har också varit anställd som serviceingenjör hos SAAB.
I den senare funktionen får man se verkligheten.
SAAB-andan - en del har den = okänslighet för ekonomi och driftsäkerhet.
Behöver jag framhålla att marknaden är självsanerande = allt dåligt försvinner av sig självt.
Har även haft ett antal VAG-produkter varav 3 köpts nya.
Synnerligen tålamodsprövande att gå i polemik deras "kundmotare" i s m garantianspråk.
Visst, japanskabilar är tråkiga, men det var väl vardagsbil du är ute efter - annars vill jag rekommendera Morgan och Super 7.
2 Peugeot har jag köpt nya, och dom har fungerat till full belåtenhet.
3 Renault har jag köpt nya, och har inte mycket ont att säga om dom.
Likaså Opel har jag ägt ett antal, men bara haft problem med en nyköpt diesel.
Citroen har har jag blandade känslor för. De jag köpt nya har strulat en hel del.
Kör, trots detta, fortfarande en Citroen tillsammans med en Honda och en Suzuki.
Beträffande Citroen så vill jag på det bestämdaste avråda dig från en med "automatlåda" efter 2 söners och en dotters, trots att jag avrått, köp av nya Cactus, Picasso och trilling.
Du behöver inte alls ta mig seriöst, mina synpunkter är endast grundade på egna erfarenheter - och - som mest - tidvis - uppemot 7.000 mil per år med ibland hyrda bilar - företrädesvis nya SAAB:ar för att jag hade som sport att testa/provköra SAAB.