Trim box till peugeot 206 1.6? Lagligt?

filipdarius0
23 juni 2023 · 102 Inlägg

Tjenare, jag funderar på att skaffa en trim box till min Peugeot 206 men vet inte vilken som är ger mest effekt/bäst för denna bilen och vilken som är lättast att installera. Och går den igenom besiktning?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
23 juni 2023 · 17 516 Inlägg

filipdarius0 skrev:
Tjenare, jag funderar på att skaffa en trim box till min Peugeot 206 men vet inte vilken som är ger mest effekt/bäst för denna bilen och vilken som är lättast att installera. Och går den igenom besiktning?

Trimma på. Du kommer inte märka något. Inte någon annan heller. Glöm inte byta till öppet filter så den blir slöare istället om du inte redan gjort det!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Jesper328
23 juni 2023 · 2 382 Inlägg

Såna här trimboxar och sånt är bara ett enda jäkla lurendrejeri.
Jag brukar slipa av 5mm på baksidan av gaspedalen så att man kan gasa mer.

Up the RA
krambriw
24 juni 2023 · 432 Inlägg

Aprilskämt mitt i sommaren??

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
24 juni 2023 · 17 516 Inlägg

Ska bilen bli tuff och köra så köp en pedal commander. Den jävlas med signalen från gaspedal och ger full maskin när pedalen trycks ner halvvägs. Detta går att ställa in via BT. Fullkomligt onödig sak men bilen känns piggare big_smile

Funderar på att köpa till fruns bil. För den kan även bromsa upp framfarten lite... Hon drar ju iväg i sin Swift som kärringen hade snuthäng vid varenda korsning. Kanske drar ner "full gas" till 70% eller nåt. Vid real kickdown så blir det Max Mos.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang