Vars hittar man verkstäder / varmgarage att hyra ut???

motlas
29 oktober 2023 · 25 Inlägg

allting man får upp på google är bara kinawebbsidor som hyr ut ruttna kontor med hål i marken.
har sett flera garage / verkstads hus med flera lokaler tomma runt om hela staden jag bor i men hittar ingenting om hur man hyr dem eller vem som äger dem eller något alls.
ingen som har något tipps på att hitta något man kan hyra ut?
letar efter ett 1 - 3 bils garage / verkstad som jag och ett par polare kan hyra ut för att skruva i.

simlar
29 oktober 2023 · 5 528 Inlägg

Googla efter fastighetsbolag i din kommun och kontakta dessa.

Du bör även kunna kolla upp adressen på dom tomma garagen du sett och därigenom få fram vem som äger det.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
torsen
29 oktober 2023 · 7 245 Inlägg

Vet ju inte var du bor och vilket krav du har på närhet, men kanske kan det finnas lämpliga lokaler på "vischan".
T ex hos lantbrukare eller kommunalt ägda byggnader som står tomma.
Vet ett par bilmärkesklubbar som har, eller har haft lokaler lite utanför tätbebyggelsen.
Själv hyrde jag, tillsammans med en kompis, en lada som rymde 10-talet bilar, av kommunen för en spottstyver.
I praktiken ingen hyra alls mot att vi underhöll ladan och området runt om.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 oktober 2023 · 14 069 Inlägg

motlas skrev:
allting man får upp på google är bara kinawebbsidor som hyr ut ruttna kontor med hål i marken.
har sett flera garage / verkstads hus med flera lokaler tomma runt om hela staden jag bor i men hittar ingenting om hur man hyr dem eller vem som äger dem eller något alls.
ingen som har något tipps på att hitta något man kan hyra ut?
letar efter ett 1 - 3 bils garage / verkstad som jag och ett par polare kan hyra ut för att skruva i.

Ska du hyra eller ska du hyra ut? Ska du hyra ut så måste du äga fastigheterna.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Brådhis * Voff voff *
29 oktober 2023 · 10 287 Inlägg

motlas skrev:
allting man får upp på google är bara kinawebbsidor som hyr ut ruttna kontor med hål i marken.
har sett flera garage / verkstads hus med flera lokaler tomma runt om hela staden jag bor i men hittar ingenting om hur man hyr dem eller vem som äger dem eller något alls.
ingen som har något tipps på att hitta något man kan hyra ut?
letar efter ett 1 - 3 bils garage / verkstad som jag och ett par polare kan hyra ut för att skruva i.

Letar du efter någonting att "hyra" (dvs du ska betala pengar för att använda en lokal) eller någonting att "hyra ut" (dvs du ska hitta någonting som du ska hyra ut, till andra, för att tjäna pengar)?

Lite rörigt mellan begreppen i din text, så kan vara en idé att förtydliga vilket av dessa du menar. smile

När jag letat lokal till företaget jag jobbar på så har vi kollat Blocket, Marketplace, frågat lokala företag genom att åka till dom eller ringa. Finns det sedan större företag som äger flera fastigheter kan säkert lokala företag som i sin tur hyr av dom tipsa om kontaktvägar till dom.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang