Bra mobilt abonnemang att ha i Thailand?

BilFixare
23 oktober 2023 · 140 Inlägg

Hej någon vet bra mobilt abonnemang att ha i Thailand?  ( ute efter 4G/5G bra pris,ingen bindningstid ) vi prata om att vi ska resa dit nästa år. Jag vill inte ha 
Thailand operatörer.Då det är massa scammer callcenter där. Tanken är de kanske inte vet mitt nr eller mina uppgifter.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 november 2023 · 17 486 Inlägg

En kompis ska dit i 4v i februari. De har sina vanliga Telia. Aldrig varit något problem.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
BilFixare
8 november 2023 · 140 Inlägg

Hybrid_ skrev:
En kompis ska dit i 4v i februari. De har sina vanliga Telia. Aldrig varit något problem.

Har pratad med Telia de sa det kosta extra ca 300 kr per veckan ( för mig de sa ) Men har också pratad med 3 för mig de sa det kosta ca 300-400kr per mån men jag sa jag åter kommer när det närma sig. Jag satt och titta på nyheter : Det finns idioter som säljer tel nr till scammer call center skit för ingenting sedan ringer dessa idioter upp folk upp ge att de är polis bla bla du måste betala. Nu senaste titta jag det finns en kille som gör data program och säljer sedan till dessa idioter som gör sedan att de kan överföra pengar utan att behöva godkänna. Helt sjuk. Jag kommer att bära dit 2 mobiler edna jobba jag med banken när jag inte behöver den = avstängt. Den andra sociala media och tel = de kommer inte åt mitt bank.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
8 november 2023 · 17 486 Inlägg

Köp ett thailändskt kontantkort till den ena mobilen då?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
BilFixare
8 november 2023 · 140 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Köp ett thailändskt kontantkort till den ena mobilen då?

Antagligen inte. Jag kan har ett svensk sim kort. Jag kommer att använda det men jag kanske ska dela nät från enda mobil till den andra ( mobilen med bank app ) = problemet löst.

smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang