Ni som har jobb med mycket resor...

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 november 2023 · 17 486 Inlägg

Sova på hotell veckovis när man är på rull. Jag kör alltid på måndag morgon och kommer hem någon gång senast fredag. Tycker det är kul och lönen kan man inte klaga på... Men tröttnar ni? Kör ju sjukt mycket bil. Förra veckan blev det +130 mil. Trots att jag åker hem i morgon så blir det nog 150 mil denna vecka. Ljudbok i bilen? Ja.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
granadadr
7 november 2023 · 7 290 Inlägg

ljudbok ja,, jag kör ej sååå mkt bil i jobbet, men när jag reser så har jag ofta ljudbok,, avslappnade, jag kör ju dessutom 90% med släp smile

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Jeebz
7 november 2023 · 540 Inlägg

Sover ej så mkt på hotell utgår hemifrån men har en del mil till vissa kunder. Bilkörandet har jag inte tröttnat på än efter 6 år på detta jobb och 4 år på jobbet innan med ungefär samma sysslor men olika brancher. Lyssnar ej på ljudböcker. Kan lyssna på nån P3 dokumentär ibland om jag tröttnat på musik. Varje måndag uppdateras min Discover weekly lista automatiskt av Spotify så då kan man upptäcka ny musik och på fredagar uppdateras min Release radar lista också automatiskt. Så då kan man också hitta nytt att lyssna på.

Senast redigerat av Jeebz (7 november 2023)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 november 2023 · 17 486 Inlägg

Release radar?

Vad är det?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 november 2023 · 17 486 Inlägg

granadadr skrev:
ljudbok ja,, jag kör ej sååå mkt bil i jobbet, men när jag reser så har jag ofta ljudbok,, avslappnade, jag kör ju dessutom 90% med släp smile

Lyssnat på Christopher Silfverbielke, Evert truut, Evert Bäckström och serien om Sebastian Bergman?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Jeebz
7 november 2023 · 540 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Release radar?

Vad är det?

Spellistor man prenumererar på, på spotify. Så uppdateras dom automatiskt av Spotify. Så "Discover Weekly" uppdateras på Måndagar och "Release radar" uppdateras på Fredagar. "Discover Weekly" innehåller låtar som Spotify tror jag kommer gilla vilket kan bli helt fel ibland  och "Release radar" innehåller låtar som är nyligen släppta av band & genre som jag lyssnat på tidigare.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
7 november 2023 · 13 746 Inlägg

sitter ju bakom ratten rätt många timmar om dagen..  har enbart p4 på just pga om det händer något så har jag lite tur slipper jag sitte i kö i 2timmar fullt med panikslagna passagerare..   

enda gång jag stoppar i hörlurarna är om någon barnfamilj sitter långt fram och då är det min vanliga spellista som gäller smile 


ska dock tipsa om Jack Rhysider   Darknet Diaries   finns på youtube men även Spotify

han lägger dock bara upp ett avsnitt varannan vecka..  men har du inte lyssnat tidigare tar det iaf en vecka innan man är i kapp.   det kräver ju dock att man är lite datanörd och intreseras sig av datasäkerhet hacking osv.. smile
han gör avsnitten väldigt intresanta och man får väldigt bra insikt i sakerna han berättar om. nästan så man är där själv när det händer.

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
8 november 2023 · 17 486 Inlägg

Jag har -och haft i 5 år nu- tjänsten Storytel. En smula dyr kanske men nyttjas dagligen mån-fre. Köpte även deras läsplatta: Reader. Den har koll på var man är i boken så när jag stänger av boken i bilen och går upp på hotellrummet så måste både mobil & Reader ha täckning. De synkas så jag kan börja läsa i plattan där jag slutade lyssna i mobilen...

Tvingas jag välja så skulle jag hellre ta bort Spotify.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
8 november 2023 · 13 746 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Jag har -och haft i 5 år nu- tjänsten Storytel. En smula dyr kanske men nyttjas dagligen mån-fre. Köpte även deras läsplatta: Reader. Den har koll på var man är i boken så när jag stänger av boken i bilen och går upp på hotellrummet så måste både mobil & Reader ha täckning. De synkas så jag kan börja läsa i plattan där jag slutade lyssna i mobilen...

Tvingas jag välja så skulle jag hellre ta bort Spotify.

skulle inte klara mig 5min utan spotify.   första jag startar när jag säter mig i bilen . ärju ingen båtmänniska. finns det inte på film är det bortkastad tid.   

föredrar att se en film före att läsa eller lyssna på en bok..   varje kväll somnar jag till youtube.  där kan det vara allt från Cletus Boostedboiz  svansströms
eller någon av alla Rust och dayz spelare som gjort någon rolig video där man ibland vaknar upp i antingen en v8 på 8000rpm eller en honda K-serie på 9-10.000rpm eller ett storsskaligt krig smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
torsen
9 november 2023 · 7 240 Inlägg

Lyckades med tjänstebilen, en MB124/E-klass, klämma 37.500 mil på drygt 5 år.
Till detta en hel del med hobbybilarna, Jeep, Land Rover, Citroen och Suzuki, på olika träffar.
Min dåvarande arbetsgivare hade avtal med Scandic, där jag lyckades bli guldkund(= gratis mat m m).

Saker jag hade nytta och glädje av på mina resor var nyckel till motorvärmarstolparna samt en "evighetssäkring".
Annars fick man besväret att köra till receptionen, kvittera ut nyckel och säkring, samt köra tillbaka till elstolpen och ansluta bilen till nätet.
Sparar en del tid när man är trött efter en lång arbetsdag, och bara vill äta och klara av dagens pappersarbete på rummet.

För er som inte besökt Pajala vill jag berätta att "Bolaget" där stänger kl 17.00.

Det jag saknade mest under mina resor var AC - det gick inte att få under gränsen 7½ basbelopp, som arbetsgivaren inte prutade på(drag och motorvärmare monterades på första service).

Growe Fri fart för ett fritt folk!
9 november 2023 · 13 746 Inlägg

torsen skrev:
Lyckades med tjänstebilen, en MB124/E-klass, klämma 37.500 mil på drygt 5 år.
Till detta en hel del med hobbybilarna, Jeep, Land Rover, Citroen och Suzuki, på olika träffar.
Min dåvarande arbetsgivare hade avtal med Scandic, där jag lyckades bli guldkund(= gratis mat m m).

Saker jag hade nytta och glädje av på mina resor var nyckel till motorvärmarstolparna samt en "evighetssäkring".
Annars fick man besväret att köra till receptionen, kvittera ut nyckel och säkring, samt köra tillbaka till elstolpen och ansluta bilen till nätet.
Sparar en del tid när man är trött efter en lång arbetsdag, och bara vill äta och klara av dagens pappersarbete på rummet.

För er som inte besökt Pajala vill jag berätta att "Bolaget" där stänger kl 17.00.

Det jag saknade mest under mina resor var AC - det gick inte att få under gränsen 7½ basbelopp, som arbetsgivaren inte prutade på(drag och motorvärmare monterades på första service).

hade du valt en golf istället hade det nog räckt till för ac.. fast det gick säkert inte att få på den tiden smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Utmarks-Loke
9 november 2023 · 5 841 Inlägg

Jag har veckopendlat till Norge i tjugo år nu, med vissa kortare avbrott. Resa söndag kväll eller måndag morgon, hemma torsdag eftermiddag. Blir dock inte enormt många mil, jag har 18 mil just nu, är strax nedanför Oslo. Har blivit en och annan ljudbok genom åren.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
9 november 2023 · 17 486 Inlägg

Ja, fördelen är att jag redan efter den korta tiden sparat ihop nog poäng för gratis nätter. Frun nöjd.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
9 november 2023 · 13 746 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Ja, fördelen är att jag redan efter den korta tiden sparat ihop nog poäng för gratis nätter. Frun nöjd.

tror jag tappade 7000poäng förra månaden på scandic


jag hatar att resa och bo på hotell. så dom brukar ramla bort smile


i juli hade jag 31dagar hotell i aug 15  uch vad jag hatar hotell..

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
granadadr
9 november 2023 · 7 290 Inlägg

torsen skrev:
Lyckades med tjänstebilen, en MB124/E-klass, klämma 37.500 mil på drygt 5 år.
Till detta en hel del med hobbybilarna, Jeep, Land Rover, Citroen och Suzuki, på olika träffar.
Min dåvarande arbetsgivare hade avtal med Scandic, där jag lyckades bli guldkund(= gratis mat m m).

Saker jag hade nytta och glädje av på mina resor var nyckel till motorvärmarstolparna samt en "evighetssäkring".
Annars fick man besväret att köra till receptionen, kvittera ut nyckel och säkring, samt köra tillbaka till elstolpen och ansluta bilen till nätet.
Sparar en del tid när man är trött efter en lång arbetsdag, och bara vill äta och klara av dagens pappersarbete på rummet.

För er som inte besökt Pajala vill jag berätta att "Bolaget" där stänger kl 17.00.

Det jag saknade mest under mina resor var AC - det gick inte att få under gränsen 7½ basbelopp, som arbetsgivaren inte prutade på(drag och motorvärmare monterades på första service).

wtf en bil utan ac,, ALDRIG,,

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang