2535
Sök

Xenon

7 Inlägg
28 november 2023
Trådstartare
#1
Hej jag har en Ford Focus 2010 jag har problem med svaga xenon lampor jag har precis bytt till nya lampor men det fortfarande svagt ljus. Vad kan det vara för fel då?

Forummoderator
17 777 Inlägg
28 november 2023
#2
Dåliga eller fel ballaster.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

7 Inlägg
28 november 2023
Trådstartare
#3
Det är orginal ballasterna

5 606 Inlägg
28 november 2023
#4
Smutsiga linser och slitna glas är ganska vanligt.
Brukar bli som en vit hinna på projektorlinserna med tiden.


7 Inlägg
28 november 2023
Trådstartare
#5
O det kan försvaga ljuset så mycket

7 Inlägg
28 november 2023
Trådstartare
#6
simlar skrev:
Smutsiga linser och slitna glas är ganska vanligt.
Brukar bli som en vit hinna på projektorlinserna med tiden.
Kan man göra rent projektorlinserna

7 Inlägg
28 november 2023
Trådstartare
#7
Hybrid_ skrev:
Dåliga eller fel ballaster.
Kan man mäta om dom är dåliga

7 334 Inlägg
28 november 2023
#8
inte ballaster,, dem brukar ej faila så,, jag sätter mina pengar på utbrända projektorer,, har bytt 2 set på mondeo, retrofitlab i Holland säljer utbytes till bra kvalla, ta lös lyse och ta lös lampan å kika in på reflektorn wink dem brukar bli bruna å äckliga


7 Inlägg
28 november 2023
Trådstartare
#9
granadadr skrev:
inte ballaster,, dem brukar ej faila så,, jag sätter mina pengar på utbrända projektorer,, har bytt 2 set på mondeo, retrofitlab i Holland säljer utbytes till bra kvalla, ta lös lyse och ta lös lampan å kika in på reflektorn wink dem brukar bli bruna å äckliga
Alltså i projektorlinsen

7 334 Inlägg
29 november 2023
#10
Tattoo669 skrev:
granadadr skrev:
inte ballaster,, dem brukar ej faila så,, jag sätter mina pengar på utbrända projektorer,, har bytt 2 set på mondeo, retrofitlab i Holland säljer utbytes till bra kvalla, ta lös lyse och ta lös lampan å kika in på reflektorn wink dem brukar bli bruna å äckliga
Alltså i projektorlinsen
japp,, själva reflektorn i projektorn,,



Sök