Hållbar ram/hållare för registreringsskylt?

d-b
11 mars · 541 Inlägg

Var får man tag i en hållbar ram/hållare för registreringsskyltar? Behöver en som tål att öppnas och stängas många gånger, även när det är -20 °C, resp bli påbackad när folk fickparkerar. Har köpt ett antal ramar på Jula och Biltema men de är för spröda och går sönder om man öppnar och stänger dem/de blir påbackade (tror även att de tränger in snö som fryser/smälter och förstör skyltarna).

Detta gäller alltså framskylten, bakskylten är mycket mindre exponerad. Idealt vore någon som var kraftigt byggd i någon mjuk (gummiaktig) plast. Bilhandlares skylthållare verkar vara robustare men jag har aldrig sett den varianten i någon butik.

Low
11 mars · 3 314 Inlägg

Varför behöver du ta bort reg skylten så ofta?... har inte rört min på 10 år. Skylthållare från biltema, inte alls "spröd".

Brådhis * Voff voff *
11 mars · 10 280 Inlägg

Limma på magneter på skylten och på bilen så kan du plocka av och på dom så mycket du vill och då har du ingen hållare som kan gå sönder...

Men varför plocka av och på dom ofta?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
zemet
11 mars · 4 041 Inlägg

Om syftet är att du vill kunna tvätta bakom mm så köpte jag plexiklick hållare till min bil.

Enklet att ta bort skyltarna och dom sitter kvar som den skall även i hastigheter över 200:)

https://www.mrtuning.se/modellanpassat/ … vYQAvD_BwE

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
d-b
30 mars · 541 Inlägg

Jag har löst det! Tror jag...

Jag monterade hållaren upp och ner, så att listen som säkrar skylten är i överkant istället för underkant. Det är den som brukar gå sönder men sätter man ramen/hållaren upp och ner så spelar det ingen roll (tror jag) om den ramlar av, skylten sitter ju fortfarande fast i ramens klagar i dess underkant.

Mossan1
31 mars · 2 828 Inlägg

Nu säger jag INTE att trådskaparen är en sådan som jag nämner nedan!!
Märk väl!

Men jag vet flera som ideligen tar bort framskylten för att vara "immun" mot fartkameror, mm.
Riktiga Low-life i trafiken, och deras (dom jag känner) gnällande över A-traktorerna, när dom är så många gånger värre själva, är rent stötande i sin brist på självkritik och självinsikt.
Men det är DOM.
Jag skriver det bara för att någon läsare till detta i framtiden kanske tar åt sig en smula och får självkritiska insikter... 
Antar att dessa personer har samma problem med hållare och ev googlar och finner denna tråd.

Man kan ju faktiskt vilja ta bort skyltARNA för rengöring, foton, mm.  Regskylar stjäls också så där kan ju också finnas anledning att förekomma tjuven.

Senast redigerat av Mossan1 (31 mars )

d-b
31 mars · 541 Inlägg

Mossan1 skrev:
Nu säger jag INTE att trådskaparen är en sådan som jag nämner nedan!!
Märk väl!

Men jag vet flera som ideligen tar bort framskylten för att vara "immun" mot fartkameror, mm.
Riktiga Low-life i trafiken, och deras (dom jag känner) gnällande över A-traktorerna, när dom är så många gånger värre själva, är rent stötande i sin brist på självkritik och självinsikt.
Men det är DOM.
Jag skriver det bara för att någon läsare till detta i framtiden kanske tar åt sig en smula och får självkritiska insikter... 
Antar att dessa personer har samma problem med hållare och ev googlar och finner denna tråd.

Man kan ju faktiskt vilja ta bort skyltARNA för rengöring, foton, mm.  Regskylar stjäls också så där kan ju också finnas anledning att förekomma tjuven.

Jag långtidsparkerar mina bilar ett halvår i taget och då tar jag bort skyltarna för att minska risken för stöld.

granadadr
31 mars · 7 290 Inlägg

Mossan1 skrev:
Nu säger jag INTE att trådskaparen är en sådan som jag nämner nedan!!
Märk väl!

Men jag vet flera som ideligen tar bort framskylten för att vara "immun" mot fartkameror, mm.
Riktiga Low-life i trafiken, och deras (dom jag känner) gnällande över A-traktorerna, när dom är så många gånger värre själva, är rent stötande i sin brist på självkritik och självinsikt.
Men det är DOM.
Jag skriver det bara för att någon läsare till detta i framtiden kanske tar åt sig en smula och får självkritiska insikter... 
Antar att dessa personer har samma problem med hållare och ev googlar och finner denna tråd.

Man kan ju faktiskt vilja ta bort skyltARNA för rengöring, foton, mm.  Regskylar stjäls också så där kan ju också finnas anledning att förekomma tjuven.

amatörer som tar bort skyltar för fartkameror,, dölj ansiktet med ett papper eller dyl så klarar man sig,,

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang