Volvo V60 CC Stänkskydd runt hjulhus

dantman
3 maj · 3 Inlägg

Hej!

Jag har en Volvo V60 2012 och undrar om det finns möjlighet att köpa och sätta dit stänkskydd runt hjulhuset likt Volvo V60 CC har.. såg att det fanns som plastlister på en billig sida man kunde klistra fast runt, osäkert hur bra det håller.


Tack på förhand och trevlig helg!

torsen
3 maj · 7 273 Inlägg

Nu förstår jag ju inte varför man vill ha "stänkskydd" runt hjulhuskanterna på en vanlig Volvo V60?
Inom offroadhobbyn är det inte ovanligt att montera "skärmbreddare på metervara" för att bilen ska passera bilprovningen med bredare däck, som inte täcks av befintliga hjulhuskanter.
Se umeåoffroad.se.

dantman
3 maj · 3 Inlägg

torsen skrev:
Nu förstår jag ju inte varför man vill ha "stänkskydd" runt hjulhuskanterna på en vanlig Volvo V60?
Inom offroadhobbyn är det inte ovanligt att montera "skärmbreddare på metervara" för att bilen ska passera bilprovningen med bredare däck, som inte täcks av befintliga hjulhuskanter.
Se umeåoffroad.se.

Tack för svar smile

Hemmamek
4 maj · 189 Inlägg

torsen skrev:
Nu förstår jag ju inte varför man vill ha "stänkskydd" runt hjulhuskanterna på en vanlig Volvo V60?

Personligen skulle jag vilja ha det för att täcka rosthål roll
Då sånna som TS pratar om, som går längs med orginalskärmarna och inte 90 grader utåt som de för offroad bilarna.

Mossan1
4 maj · 2 869 Inlägg

Jag kan förstå dessa lister för det är snyggt, till skillnad från "ögonlock" på strålkastare, på tok för sänkt, eller åt skogen för stora fälgar som kräver däck i isoleringstejp-tjocklek för att få
plats i hjulhuset.

Smaken är olika.

Dom man köper till SUV sitter bra.
En polare satte det på sin då nya Dacia Duster och dom sitter bra än.  Den är en 2016. Köpte nån billig  sats på nätet vet jag, för han tvekade också, men eftersom man inte skruvade vågade han.  Limrester från tejp går i regel att få bort.

Senast redigerat av Mossan1 (4 maj )

zzr94092
4 maj · 4 407 Inlägg

finns nog bara hos Volvo,om dom enbart är sittande med dubbelhäftande tape och även med clips låter jag vara osagt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang