Resonansljud Mercedes E-klass!

Fredrik2023
16 maj · 3 Inlägg

Hej!

Jag vill få igång ett forum ang resonansljud i kupen på Mercedes E-klass. Sett några trådar sedan några år tillbaka. Har en All Terrain 2019 med luftfjädring. Det är orginal däck/fälgar enligt transportstyrelsen så det bör inte vara fel uppsättning. Nya däck fram och bra bak, GoodGear så det är inte billiga däck.

Jag har haft bilfirman som jag köpte den ifrån att kolla upp men de vet inte vad det kan vara, men de förstår vad jag menar. Har mailat Veho Bil och ställt frågan men inte fått svar än.

När man kommer upp i 30 och däröver uppstår ljudet, det blir mer påtagligt vid 100-120. Dock samma ljud även om man kör i 160-170. Har inga vibrationer i bilen som går hur bra som helst i högre fart. Men detta dova ljud som kommer vad jag kan förstå från främre hjulhusen?? Balansering och framvagnsinställning tror jag inte är felet. Tror ev hjulhusen inte är rätt byggda för däck/fälgstorlek och det ger ett missljud??

Tacksam för svar om någon fått Mercedes att göra något. Borde inte vara den enda som har detta problem. Så de borde kunna ändra på hjulhusen på något sätt så detta försvinner. Kanske är lager som är slut vad vet jag men då borde kanske bilfirman reagerat på det.

Tack på förhand.

Fredrik

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang