King cab yd25 susar vid start

Lars123
23 maj · 183 Inlägg

Tja, jag med king caben yd25 03. Jag la upp en video på min sida där ni kan kika å lyssna hur de låter

Lars123
23 maj · 183 Inlägg

Lars123 skrev:
Tja, jag med king caben yd25 03. Jag la upp en video på min sida där ni kan kika å lyssna hur de låter

Ljudet försvinner när man kört ett tag och det har börjar låta oftare och oftare nu. Började förra veckan med då lät det bara ibland när jag starta.

Utmarks-Loke
23 maj · 5 907 Inlägg

Jag tycker mig höra två ljud, dels en slirande generatorrem, och också motorns kylfläkt som har ett tydligt susande ljud. Den brukar ha en viskokoppling som skall slira vid höga varvtal, om den fastnar får man det där "volvo 240-ljudet".

Senast redigerat av Utmarks-Loke (23 maj )

Lars123
23 maj · 183 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Jag tycker mig höra två ljud, dels en slirande generatorrem, och också motorns kylfläkt som har ett tydligt susande ljud. Den brukar ha en viskokoppling som skall slira vid höga varvtal, om den fastnar får man det där "volvo 240-ljudet".

Men det försvinner efter ett tag, typ efter en minut eller 2

Lars123
23 maj · 183 Inlägg

Lars123 skrev:

Utmarks-Loke skrev:
Jag tycker mig höra två ljud, dels en slirande generatorrem, och också motorns kylfläkt som har ett tydligt susande ljud. Den brukar ha en viskokoppling som skall slira vid höga varvtal, om den fastnar får man det där "volvo 240-ljudet".

Men det försvinner efter ett tag, typ efter en minut eller 2

Tänkte om de fastnat borde de inte försvinna?

Lars123
30 maj · 183 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Jag tycker mig höra två ljud, dels en slirande generatorrem, och också motorns kylfläkt som har ett tydligt susande ljud. Den brukar ha en viskokoppling som skall slira vid höga varvtal, om den fastnar får man det där "volvo 240-ljudet".

Tror de är ac pumpen då de bara låter när de varit varmt ute å solen stått på, inget ljud imorse när de va typ 14 gradrr

Utmarks-Loke
30 maj · 5 907 Inlägg

Lars123 skrev:

Utmarks-Loke skrev:
Jag tycker mig höra två ljud, dels en slirande generatorrem, och också motorns kylfläkt som har ett tydligt susande ljud. Den brukar ha en viskokoppling som skall slira vid höga varvtal, om den fastnar får man det där "volvo 240-ljudet".

Tror de är ac pumpen då de bara låter när de varit varmt ute å solen stått på, inget ljud imorse när de va typ 14 gradrr

Eller fläkten på AC-kondensorn kanske

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang