3012
Sök

Nå 300hk med en B5254T2

56 Inlägg
9 april
Trådstartare
Tjena! som rubriker lyder så är jag sugen på att trimma min 2.5T! Mitt mål är väl att nå ungefär 300hk för att ändå köra hållbart fast med lite krut under huven. Jag vänder mig då till folk som kanske har erfarenhet i att trimma dessa motorer eller trimmning överlag med Volvos femmor.

Hoppas på några bra svar och vettiga diskussioner smile
Senast redigerat av LiamNiiranen (9 april )

Fri fart för ett fritt folk!
14 622 Inlägg
9 april
LiamNiiranen skrev:
Tjena! som rubriker lyder så är jag sugen på att trimma min 2.5T! Mitt mål är väl att nå ungefär 300hk för att ändå köra hållbart fast med lite krut under huven. Jag vänder mig då till folk som kanske har erfarenhet i att trimma dessa motorer eller trimmning överlag med Volvos femmor.

ja det är absolut inga problem men din turbo får du kasta åt helvete det första du gör för den är på tok förliten  minst 16t som gäller.. 

sen är dom där blockena ganska dåliga men 300hk är inget  som blocket mår dåligt av..
det är om det är svårt att få fram programvaror för annan turbo som jag kan tänka mig kan göra det lite kostsamt..

Kör fort så hinner inget hända...

56 Inlägg
9 april
Trådstartare
Growe skrev:
LiamNiiranen skrev:

ja det är absolut inga problem men din turbo får du kasta åt helvete det första du gör för den är på tok förliten  minst 16t som gäller.. 

sen är dom där blockena ganska dåliga men 300hk är inget  som blocket mår dåligt av..
det är om det är svårt att få fram programvaror för annan turbo som jag kan tänka mig kan göra det lite kostsamt..

Tjena! Tack för svar.

Att jag behöver uppgradera turbon är något jag räknat med. Sneglat lite på 19t med annat kompressor hjul osv. Den kanske är lite överkill egentligen för det jag vill ha ut men bättre de än åt andra hållet.

Sen räknar jag med större Intercooler, tryckrör, spridare, avgassystem, mjukvara osv osv. Tänkte mest om det var någon som trimmat dessa motorer och kunde dela med sig om vad de körde med för grejer!

Kanske räcker med 16t smile
Senast redigerat av LiamNiiranen (9 april )

14 622 Inlägg
9 april
LiamNiiranen skrev:
Growe skrev:
LiamNiiranen skrev:

Tjena! Tack för svar.

Att jag behöver uppgradera turbon är något jag räknat med. Sneglat lite på 19t med annat kompressor hjul osv. Den kanske är lite överkill egentligen för det jag vill ha ut men bättre de än åt andra hållet.

Sen räknar jag med större Intercooler, tryckrör, spridare, avgassystem, mjukvara osv osv. Tänkte mest om det var någon som trimmat dessa motorer och kunde dela med sig om vad de körde med för grejer!

Kanske räcker med 16t smile

du kan köra orginal intercooler utan problem..    det är samma som sitter i t5orna..      ett 19t är ett bra mycket bättre alternativ än ett 16t  16t är ju gränsfall.. alltid bra att ha lite utrymme     sen skulle jag montera 3" från turbon   men det är mest för ljudet låter sååå gött med 3" 2dämpare och racekisse

14 622 Inlägg
9 april
min kusse hade en s60 t5 med 3" från jt   såå härligt ljud  sen gick den j-vligt bra oxå  optimerad av min polare  blev en j-vla skillnad

56 Inlägg
9 april
Trådstartare
Growe skrev:
min kusse hade en s60 t5 med 3" från jt   såå härligt ljud  sen gick den j-vligt bra oxå  optimerad av min polare  blev en j-vla skillnad

Blir 3" downpipe med 200 cells cat, efter det 2.5" med en resonator och slutljuddämpare.

Kommer också bli intercooler och andra tryckrör oavsett, 19t och andra spridare. Osäker på storlek men lutar mot 550cc eller 630cc. Som sagt vill jag ha lite marginal på grejerna men inte heller allt för överdimensionerat!

Sök