2952
Sök

Packningsmaterial till bakljus (Honda Accord 1992a)

270 Inlägg
Igår 06:26
Trådstartare
Har haft återkommande problem med läckage in bakom bakljuset in i bakluckan i flera år. Packningen som säljs är ur tryck sen länge. Är ju nån slags skumgummimaterial tror jag men vet inte var man hittar nått sånt likvärdigt att typ skära till själv. Osäker på tjockleken på originaldelen, är lite svårt att hitta uppgifter om.

Gäller en Honda Accord år 1992

1 175 Inlägg
Igår 09:02
På tex biltema finns det packningsmaterial i typ kork som du får klippa rätt form ur själv. Finns olika tjocklekar.
Tex denna https://www.biltema.se/bil---mc/bilrese … 2000017980

6 420 Inlägg
för 23 timmar sedan
På min Audi 100 från 1989 så tätar bakljusen mot karossen med strängar av svart butylgummi! Alltså ingen packningsmaterial utan centimeter långa strängar av gummi (ungefär som tuggummi) som kan formas för hand. Har för mig att volvo sålde sån gummi på strängar eller möjligen Mekonomen.

587 Inlägg
för 16 timmar sedan
skreech3 skrev:
Har haft återkommande problem med läckage in bakom bakljuset in i bakluckan i flera år. Packningen som säljs är ur tryck sen länge. Är ju nån slags skumgummimaterial tror jag men vet inte var man hittar nått sånt likvärdigt att typ skära till själv. Osäker på tjockleken på originaldelen, är lite svårt att hitta uppgifter om.

Gäller en Honda Accord år 1992

Glasmästare använder butylgummi för att montera vissa bilrutor med. Borde fungera utmärkt till ditt bakljus. Många framljus är också tätade med det.
Morimoto säljer online annars.

Sök