2928
Sök

Citroen C3 1.4i 2007

7 Inlägg
tisdag 14:13
Trådstartare
Hejsan! Som rubrik lyder angår det min Citroen C3 1.4I.

Började känna en typ av ryck när jag gasade för någon månad sedan kanske, men de har förvärrats och jag upplever framförallt att den rycker mycket på 2an & 3ans växel.

Häromdagen låg jag och smygkörde på 1an i en kö och den bara la av men startade direkt igen när jag tände igång den.

Tidigare hänt är att efter en körning vägrade den starta över huvudtaget, allt fick rätt ström men det klickade bara någonstans, lät som säkringslådan men inga säkringar gångna och så vips en dag startade den och har fortsatt starta i 1 månad efter detta.

Slutsatsen var efter lite expertis hjälp att min motor läcker olja från topplockspackningen och dne behöver bytas vilket ska göras och det antagligen ligger en hel del olja på kablemang & dylikt.

Med felsök med dator får jag dessa felkoder :

Kod:
P0751 - Permantet fel - Signal kontaktstycke för tredje bromslykta
p0598 - Tillfälligt fel - signal elstyrd termostat kortslutning till jord eller avbruten krets 
P1676 -  TIllfälligt fel - reglage för elstyrd generator

Har lämnat in den på verkstad för felsökning men fick inte något direkt svar på vad man skulle göra, otroligt frustrerande, han sa att han kunde byta delarna men de inte var säkert att de skulle hjälpa... "nähä" ska jag riska att kasta pengar i sjön för att få en fortsatt defekt bil tänkte jag.

Otroligt uppskattat av den hjälp ni kunniga här har,

allt gott!

7 Inlägg
tisdag 20:55
Trådstartare
Bumpar upp!

7 Inlägg
för 18 timmar sedan
Trådstartare
Ingen som har en idé, hade tänkt gå igenom kablar & rengöra kopplingar osv men mer än så?

1 199 Inlägg
för 11 timmar sedan
Har du skruvat loss tändstiften för att se om det ligger olja där?

Sök