2182
Sök

Moppebil läcker kylarvätska

57 Inlägg
Igår 17:31
Trådstartare
Våran Ligier läcker kylarvätska och jag har bytt expansionskärl och övre kylarslangen men den läcker fortfarande vätska och jag kan inte riktigt lokalisera vart det läcker ifrån.
Funkar det att fylla behållaren med kylarcement tror ni?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 329 Inlägg
Igår 17:53
Bongo skrev:
Våran Ligier läcker kylarvätska och jag har bytt expansionskärl och övre kylarslangen men den läcker fortfarande vätska och jag kan inte riktigt lokalisera vart det läcker ifrån.
Funkar det att fylla behållaren med kylarcement tror ni?

Det finns väl flera slangar än övre kylarslang som kan läcka. På nåt sätt måste du väl komma åt att se med hjälp av en ficklampa och kanske en spegel om det är trångt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

57 Inlägg
Igår 18:04
Trådstartare
Jo jag har kikat med ficklampa och även haft den upphissad och kollat underifrån men kan ändå inte se vart det läcker någonstans.
Läcker från fästet på bilden

https://www1.garaget.org/gallery/images/230/229105/229105-f804f21239b44147ab0395f219c63fa3.jpg

1 177 Inlägg
Igår 18:42
Kylarcement funkar nog ganska dåligt om det är en slang eller packning som börjat ge sig, kanske blir tätt ett litet tag men troligen inte permanent. Dessutom brukar det kunna klogga igen värmepaket så koppla bort det först om möjligt...

6 423 Inlägg
för 4 timmar sedan
Då är det väl kylaren som läcker! Hissa upp bilen. Starta och lägg dig under....då ser du säkert vara det läcker!

Sök