T
zemet skrev:
Personligen hade jag inte trimmat en sån liten skitmotor.
Brukar ju sällan bli bra att bara trimma motor och sen inte ändra kalibreringen för växellådan heller.
Köp en bil med större motor om du vill ha mer effekt är mitt råd.
Din insikt om bilar och motorer behöver ett tillskott av kunskap i ämnet, med tanke på vad du skriver.
Honda är kanske världens största tillverkare av förbränningsmotorer.
Därtill högsta kvalitet och teknologi.
När övriga bilvärlden tvingades införa katalytisk avgasrening p g a skärpta krav på utsläpp av avgasemissioner, konstruerade och tillverkade Honda en bilmotor som klarade kraven utan katalysator.
En lysande bedrift.
Motorn, som hade 5 ventiler/cylinder, satt i Civic.
Läste på "nätet" att fr o m säsong 2026 i F1-cirkusen ska Mercedes lämna sina egna motorer och gå över till Hondamotorer.
Sant eller inte - men i s f ännu ett betyg på Hondamotorerna.
När Teknikens Värld för många år sedan på prov försökte döda 3 olika tillverkares motorer genom att tömma dem på kylvätska och motorolja och sedan rusa dem obelastade så lyckades de inte döda en Hondamotor.
Så att kalla Hondamotorer för skitmotorer är inte relevant.
M v h