2762
Sök

Köpråd: 2010 Peugeot 207 1.6 VTi Automat

77 Inlägg
måndag 23:14
Trådstartare
Behöver en extra bil
hitta en 2010 Peugeot 207 1.6 VTi Automat
aldrig ägt en Peugeot tidigare
vad säger experterna om den bilen?
eller finns det andra automat alt. för runt 30-40tkr ?
Senast redigerat av D12 (måndag 23:15)

tummen mitt i handen
183 Inlägg
Igår 06:34
Jag har en 2006 Peugeot 206 1.4 SW (kombi) manuell bensinare. När jag köpte den 2019 hade jag aldrig ägt en fransk bil tidigare. Köpte den iom att Volvo skulle stänga ner sin enda återförsäljare på Öland hösten 2019 i Borgholm. En kompis tipsade mig om bilen som återförsäljaren fått in i inbyte för en ny Renault. Så bilen skulle ju raka vägen in till Kalmar där återförsäljarens huvudbutik låg. Bilen hade bara gått dryga 10K mil och jag vill minnas att efter massa prutande så fick jag den för 5K kronor. Dom ville väl bara bli av med den för att slippa sälja den i "fina butiken" i Kalmar. Bilen var annars som "ny" så det var ju inga skavanker på den (se mina bilder!).

Den har gått som en klocka fast jag kör den bara sommartid och jag har väl inte ens kört den 2K mil ännu. Har den bara som andrabil.

Polaren har däremot en 2007 Peugeot 307 1.6 SW (kombi) manuell diesel som jag även kört mycket med vintertid. Även hans bil har gått som en klocka.

Men generellt vad beträffar Peugeot och dessa 206 och 307 - har man en otrolig tur så får man tag i en bil som bara går och går och går och aldrig behöver uppsöka en verkstad. Men kollar man in ex tidningen Vi Bilägare så uppger de att, åtminstone nyare modeller, drabbas av en sjuhelvetes massa fel och brister. Så jag kan varken upplysa om att det är ett bra köp eller ett dåligt köp. Det beror nog mer om du har tur med ditt bilköp.

GARAGET.ORG är ju många Volvofantaster som hänger på. Varför inte en lite äldre S70 alt V70 med hyfsat låga mil på mätaren. Eller en SAAB 9-3 alt 9-5 som nästan skänks bort idag. Fast priserna börjar tyvärr stiga på dom märkligt nog. Fast Saaben är ett tryggt köp liksom Volvon ett ännu tryggare köp. Eller välj det bilmärke som rent generellt ligger i topp vad beträffar bilprovningen - Toyota!

Elektronikfreak
Stoned Records - bootlegs med bl a Black Sabbath, Queen, Patti Smith, Jimi Hendrix, Roxy Music och Lou Reed
Mitt senaste bilköp - Peugeot 206 SW (2006)

* Voff voff *
10 936 Inlägg
Igår 09:06
En kompis har haft en 308 SW, dom körde den i 3-4 år. Inte ett problem. Sedan leasade han en 208, inte ett problem. Nu har dom en 5008 och en 308 (nyare). Inte ett problem med någon av dom... Dom kommer sannolikt aldrig köpa nå´t annat än Peugeot. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Sök