Styraxeln har kommit och skall monteras i dagarna. Jag tog även och la en beställning på tankband från USA, svindyrt men det var dags att lösa problemet. Även skärmblinkers är på väg hem så snart är allt som saknas på plats.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/214/213660/213660-38f69e9e17cac58f420105b219cf478c.jpg]()
Styrkolumnen ska kortas ned till rätt längd, och samtidigt tänker jag modifiera torpedväggen för att montera det nya stödlagret. I samband med det kommer jag även se över centreringen av styrväxeln, just nu har jag nämligen lite mer rattutslag åt ena hållet. För att åtgärda det lutar det åt att jag designar om hållarna men behåller befintliga fästpunkter, så ett par nya CNC-frästa klämmor får bli lösningen där.
Jag ska även köpa in bromsrörsklips i veckan och klamra fast skarvarna i hjulhusen, det var en anmärkning vid byggbesiktningen som behöver åtgärdas. Samtidigt oroar jag mig lite inför bullerprovet, så jag planerar att konstruera några ljuddämpande detaljer för att säkerställa att den går tyst nog vid provkörningen.
Jag tror också att jag kan vinna lite på att baffla in luftfiltret. Planen är att bygga en skiljevägg som tätar upp mot huven i stil med klassiska cold-air-intake-lösningar. Jag har lite skumgummimatta kvar från tidigare ljuddämpning som jag tänkte klä insidan med. Dessutom kommer jag nog göra en extra baffel kring dumpventilen för att dämpa ljudet från den öppna dumpen.
Slutligen överväger jag att montera en dB-killer i ljuddämparen, men funderar samtidigt på att komplettera med en extra ljuddämpare i systemet, bara för att vara på den säkra sidan inför besiktningen.