3130
Sök

Går snålt efter trimning.

602 Inlägg
för 12 timmar sedan
Jag har laddat upp till 1.6 bar, men jag vet ej hur länge den motorn hade tyckt om det. Speciellt stakar men också kolvarna.

Du är begränsad med att köra med ett chip, som troligen var gjort för max 1 bar laddtryck med en grund uppsättning av komponenter.

Jag skulle nöja mig med 1.0 bar ett tag, och se hur den beter sig under en längre tid. För att sedan va säker på att mer laddtryck är möjligt utan skador. Kör veckan ut som du brukar, och lek lite av o till.
Sedan kollar du tändstift och om det är möjligt utan att den sitter på tok för hårt, ta loss lambdasonden och se hur ytan på den är. Grenrör, turbo turbinhuset och lambdasonden kan ge en klarare bild, ibland, än vad tändstiften säger angående motorns förbrännings skick. Enbart med en visuell kontroll.

252 Inlägg
för 11 timmar sedan
Trådstartare
Okej tack så sjukt mycket för alla inblandade som skrivit här .
Pratat med Dann nu och jo det var till orginal lmm sa han när jag gav han alla värden.
Han sa att jag kan höja laddet så länge afr inte går över 12.5 på fullt ladd.

Så slutsatsen blev att det var för stor lmm och ett stift I kontakten till lmm var kass.
Ska forska vidare i spjällhus efter glapp så tomgång rättar till sig.

Äntligen lirar det

602 Inlägg
för 8 timmar sedan
Gött att du fått till det, önskar jag kunde hitta orsaken till min 940 turbo med liknande problem.

Ut o börna med dig nu wink

252 Inlägg
för 7 timmar sedan
Trådstartare
Haha klart som fan jag ska börna ??

Jasså vad för fel har du?

602 Inlägg
för 7 timmar sedan
Liknande som din, men upptäckte ju också att LMM var problemet för min snåla bränsleblandning. Men sen har jag nåt el fel som träder i kraft efter att motorn har gått ur "uppstarts" cykeln. Som det verkar, och gör så att den går dåligt, jätte fint vid kall start i några sekunder.

Har kvar o testa tändmodul, styrboxar och gå igenom varje enskild kabel jävel till sensorer, givare o boxarna neutral

252 Inlägg
för 6 timmar sedan
Trådstartare
Aha okej.
Jag ska bygga en separat kabelhärva till insprutning där jag dubbelkollar ordentligt och sätta kabelstrumpor och krympslang.
Är ju en -86 så kabelhölje vittrar sönder så ska byta alla kablar i hela bilen mes tiden.
Har du elchema?
Annars har jag som jag kan skicka till dig.
Tändmodul vet jag kan strula en del.
Jag har bytt tempgivaren 2 gånger och den har gått olika med varje givare av nån anledning.
Lycka till:-)

602 Inlägg
för 6 timmar sedan
Ja det är bäst, det är ju som du säger gammalt. Så de vittrar sönder o oxiderar vid kabelbyglar o liknande.
Tack för erbjudandet, har både Haynes bok och digitala scheman att följa, och vet vart skiten sitter eftersom jag plockat isär X antal 240, 740 o 940 genom åren tongue
Sen väntar jag mig nya styrssytemet, så jag slipper gissa mig fram till problem och för att kunna få allt att lira bättre wink
Den kan ju det, som tur är har jag en kompis med 940 turbo som jag kan kast byta delar i mellan för att testa vad som är ok o inte ok. Hans går bra också så.
Ja de kan ju va av bra och sämre kvalitét från försäljare, vissa markndasför dem ju som genuina orginal produkter eller får en att tro det. Medans det är sånt man själv kan köpa från Aliexpress o liknande ställen.

Tack du smile

252 Inlägg
för 5 timmar sedan
Trådstartare
Ja exakt så är det tyvärr.
Okej då har du cheman då.

Sök